Strategii de marketing bancar

Preț: 21,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2011
Pagini: 208
Format: 14x20
Categoria: Marketing

DESCRIERE

Cartea de faţă parcurge toate etapele construirii unei strategii de marketing realiste şi pragmatice al cărei rezultat eficient ar fi crearea şi vânzarea activă şi dinamică a produselor bancare.

Succesul specialistului de marketing se ascunde în spatele unui efort tenace şi minuţios care porneşte de la cunoaşterea profesionistă a produsului bancar, continuă cu analiza psihologică, sociologică şi poate matematică a consumatorilor şi se reflectă în final în creaţia artistică şi vaporoasă, comică sau didactică a publicităţii şi promovării eficiente.

Nenumăraţi tineri talentaţi îşi câştigă admiraţia publică şi împlinirea personală la capătul unor eforturi depuse în cel mai adânc anonimat.



Autorii






Cuprins
Cuvânt-înainte... 9
Capitolul 1
Marketingul bancar. Delimitări conceptuale... 11
1. 1. Civilizaţia financiară... 11
1. 2. Marketingul bancar... 18
1. 3. Apariţia şi particularităţile marketingului bancar... 20
Capitolul 2
Cercetări de marketing pe piaţa bancară... 25
2. 1. Rolul cercetării de marketing... 25
2. 2. Segmentarea pieţei... 28
2. 2. 1. Principiile segmentării pieţii... 28
2. 2. 2. Poziţionarea produsului... 31
2. 2. 3. Modalităţi de segmentare a pieţei... 33
2. 2. 4. Strategii de viitor în domeniul segmentării... 38
2. 2. 5. Alegerea segmentelor de piaţă şi poziţionarea în funcţie de acestea... 43
Capitolul 3
Necesităţile şi comportamentul consumatorului de servicii bancare... 45
3. 1. Comportamentul clientului persoană fizică... 45
3. 2. Comportamentul clientului persoană juridică... 51
Capitolul 4
Mixul de marketing... 59
4. 1. Particularităţile mixului de marketing în sectorul bancar... 59
4. 2. Personalul şi premisele fizice – elemente ale mixului de marketing... 60
Capitolul 5
Politica de produs... 63
5. 1. Caracteristicile serviciilor bancare... 64
5. 2. Tipologia serviciilor bancare... 67
5. 3. Factorii care influenţează strategiile de produs... 68
5. 4. Strategii de produs... 69
5. 4. Introducerea şi dezvoltarea noilor servicii bancare... 93
Capitolul 6
Politica de preţ... 97
6. 1. Preţul serviciilor bancare: concept, caracteristici, particularităţi... 97
6. 2. Modalităţi de stabilire a preţurilor... 102
Strategii de marketing bancar
6
6
6. 2. 1. Stabilirea preţului pentru un serviciu de bază... 105
6. 2. 3. Stabilirea preţului unui serviciu complementar... 107
6. 2. 4. Stabilirea pe loc a preţului (negocierea)... 109
6. 3. Factorii care influenţează formarea preţurilor... 110
Capitolul 7
Politica de distribuţie... 113
7. 1. Particularităţile distribuţiei în sectorul bancar... 114
7. 1. 1. Distribuţia spaţială şi distribuţia în timp... 115
7. 1. 2. Configuraţia modernă a reţelei de distribuţie a serviciilor bancare... 116
7. 2. Sucursala – canal de distribuţie... 118
7. 2. 1. Decizia de a deschide o sucursală nouă... 128
7. 3. Noi canale de distribuţie... 130
7. 4. Canale de comunicaţii electronice... 131
Capitolul 8
Politica de promovare... 135
8. 1. Rolul promovării în sectorul bancar... 135
8. 2. Factorii care influenţează promovarea serviciilor bancare... 139
8. 3. Mijloace promoţionale utilizate în sectorul serviciilor bancare... 140
8. 3. 1. Promovarea personală... 141
8. 3. 2. Publicitatea... 143
8. 3. 3. Sponsorizarea şi alte forme de promovare... 146
Capitolul 9
Modalităţi de fidelizare a consumatorului de servicii bancare... 147
9. 1. Necesitatea relaţiilor de marketing cu consumatorii... 147
9. 2. Tranzacţii şi relaţii de marketing... 149
9. 3. Modelul SERVQUAL şi aprecierea satisfacţiei consumatorului... 152
9. 4. Strategii de formare şi menţinere a relaţiilor preferenţiale de marketing... 156
9. 4. 1. Calitatea serviciului de bază... 156
9. 4. 2. Monitorizarea relaţiilor preferenţiale... 156
9. 4. 3. Strategii de menţinere a consumatorilor de servicii... 157
Capitolul 10
Particularităţile auditului de marketing... 159
10. 1. Auditul de marketing: concept şi evoluţie... 159
10. 2. Caracteristicile auditului în marketingul serviciilor... 161
10. 3. Indicele de evaluare a activităţii de marketing în servicii (IEMS)... 169
10. 4. Indicatori de performanţă bancară... 172
Capitolul 11
Proiecţii în viitor... 187
11. 1. Evoluţii ale marketingului... 187
11. 1. 1. Noi determinanţi... 187
11. 1. 2. Noi tehnologii... 190
11. 1. 3. Schimbări datorate noilor solicitări (nevoi) ale publicului larg... 192
Cuprins
7
7
11. 1. 4. Schimbări intervenite în activitatea băncilor datorită noilor nevoi
ale societăţilor comerciale... 193
11. 2. Cum va arăta sistemul de operaţiuni Retail banking în viitor?... 194
11. 2. 1. Tehnologia... 195
11. 2. 2. Branding (Dezvoltarea mărcii)... 195
11. 2. 3. Produse şi servicii... 196
11. 2. 4. Managementul şi dezvoltarea băncilor... 196
11. 2. 5. Comunicarea şi marketingul... 197
11. 2. 6. Piaţa şi clienţii... 197
11. 3. Schimbări în politicile fiscale şi monetare... 198
11. 4. Oportunităţi pe noi pieţe... 198
11. 5. Schimbări în costurile relative ale resurselor folosite de bănci... 199
11. 6. Bancassurance... 200
11. 6. 1. Conceptul general... 200
11. 6. 2. Asigurarea portofoliilor de credite... 201
11. 7. Schimbări în presiunile interne... 203
Bibliografie... 205

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0218 sec