Serviciile in economia dematerializata. De la model de dezvoltare la strategii de firma

Serviciile in economia dematerializata. De la model de dezvoltare la strategii de firma
Preț: 38,00 lei
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2010
Pagini: 308
Format: 17x24
Categoria: Economie

DESCRIERE

Cuprins
Cuvânt-înainte ..............................................................................................................7
Capitolul 1. Imaterialul în economie. Dimensiunile transformării
structurale..............................................................................................11
Capitolul 2. Conceptualizarea serviciilor în economia dematerializată ................27
2.1. Serviciile: evoluţie şi clarificare conceptuală...................................................27
2.2. Caracteristicile serviciilor.................................................................................36
2.3. Taxonomia serviciilor.......................................................................................47
Capitolul 3. Serviciile în economia contemporană ..................................................61
3.1. Cauze ale transformărilor calitativ-structurale în economiile naţionale...........61
3.2. Către un nou model de dezvoltare economică: „societatea de servicii”..........70
3.3. Serviciile de producţie şi impactul acestora asupra restructurării
economiei.........................................................................................................82
Capitolul 4. Internaţionalizarea serviciilor ..............................................................93
4.1. Tranzacţiile internaţionale cu servicii: estimare, evoluţie, perspective............93
4.1.1. Estimarea tranzacţiilor internaţionale cu servicii...................................93
4.1.2. Evoluţia comerţului internaţional cu servicii .......................................113
4.1.3. Perspective ale tranzacţiilor internaţionale cu servicii.........................120
4.2. Mecanismul internaţionalizării serviciilor......................................................122
4.2.1. Determinanţi ai internaţionalizării serviciilor ......................................122
4.2.2. Modalităţi de internaţionalizare a serviciilor .......................................126
Capitolul 5. Strategii de internaţionalizare a firmei de servicii ...........................139
5.1. Strategii internaţionale ale firmei de servicii..................................................139
5.2. Modele de expansiune internaţională a firmei de servicii ..............................143
Capitolul 6. Reglementare şi protecţie în domeniul serviciilor
internaţionale.......................................................................................175
6.1. Particularităţile reglementării sectorului de servicii.......................................175
6.1.1. Motivaţiile aplicării reglementărilor în sectorul serviciilor .................178
6.1.2. Niveluri ale reglementării în sectorul serviciilor .................................185
6.2. Instrumente de restricţionare a tranzacţiilor internaţionale cu servicii...........190
6.2.1. Definirea barierelor în calea tranzacţiilor internaţionale cu servicii ....190
6.2.2. Clasificarea instrumentelor de restricţionare a tranzacţiilor
internaţionale cu servicii .....................................................................195
6.3. Estimarea nivelului protecţiei pieţelor de servicii ..........................................206
6 Serviciile în economia dematerializată
Capitolul 7. Liberalizarea tranzacţiilor internaţionale cu servicii şi reforma
reglementărilor interne.......................................................................227
7.1. Semnificaţia şi raţiunea liberalizării tranzacţiilor internaţionale cu servicii ..228
7.1.1. Semnificaţia liberalizării tranzacţiilor internaţionale cu servicii .........228
7.1.2. Raţiunea liberalizării tranzacţiilor internaţionale cu servicii
pentru ţările în curs de dezvoltare şi în tranziţie ..................................232
7.1.3. Derularea procesului de liberalizare ....................................................237
7.2. Statu-quo-ul liberalizării în cadrul GATS.....................................................241
7.2.1. GATS – principii generale şi angajamente specifice ...........................242
7.2.2. Negocierile comerciale post-Uruguay, în contextul GATS .................248
7.2.3. Rezultatele Rundei Uruguay şi ale negocierilor ulterioare.
Stadiul actual al angajamentelor asumate în cadrul GATS..................250
7.3. Implicaţii ale liberalizării tranzacţiilor internaţionale cu servicii...................270
7.3.1. Beneficii statice şi dinamice ale liberalizării tranzacţiilor
internaţionale cu servicii......................................................................270
7.3.2. Implicaţiile liberalizării tranzacţiilor internaţionale cu servicii
la nivel microeconomic........................................................................275
7.4. Reforma reglementărilor în sectorul serviciilor .............................................279
7.4.1. Necesitatea reformei reglementărilor...................................................279
7.4.2. Principiile reformei reglementărilor în domeniul serviciilor ...............281
7.4.3. Regimul reglementărilor interne în cadrul GATS................................287
Bibliografie................................................................................................................291
Tabele, figuri şi casete ..............................................................................................303

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie

Titluri de același autor

Created in 0.019 sec