Psihologia dezvoltării umane

Preț: 40,00 lei
Disponibilitate: în stoc
Autor: Florinda Golu
Editura: Universitara
Anul publicării: 2010
Pagini: 315
Categoria: Psihologie
DESCRIERE
Psihologia dezvoltării umane
Psihologia dezvoltării umane
Autor: Florinda Golu
ISBN: 973-749-865-6
Editura: Editura Universitara
Anul publicării: 2010
Ediţia: I
Pagini: 315
Format: Academic
Categoria: Psihologie
Preţ: 35, 00 lei
* adaugă la WishList
* recomandă unui prieten
* cere mai multe informaţii
* adaugă un comentariu
pdf download
adauga in cos
CUPRINS
Cuvânt înainte 9
PARTEA ÎNTÂI
Capitolul I – Dezvoltarea umană 15
1. 1. Apariţia psihologiei dezvoltării. Conceptul de dezvoltare 16
1. 1. 1. Repere istorice în apariţia şi evoluţia psihologiei dezvoltării 16
1. 1. 2. Conceptul de dezvoltare 21
1. 2. Caracteristici ale dezvoltării umane 26
1. 2. 1. Durata şi stadialitatea dezvoltării 26
1. 2. 2. Mecanisme şi factori explicativi ai dezvoltării 32
1. 2. 3. Metode de investigare 38
1. 2. 4. Teoriile dezvoltării umane 44
Capitolul II – Perioada prenatală 49
2. 1. Concepţia. Dezvoltarea prenatală 50
2. 2. Influenţe prenatale. Factori de risc 55
2. 3. Pregătirea pentru parentalitate 60
Capitolul III – Naşterea. Nou-născutul (Stadiul sugarului) 61
3. 1. Naşterea. Etapele naşterii 62
3. 2. Depresia post-natală şi legătura părinte – copil 65
3. 3. Nou-născutul 68
3. 3. 1. Caracteristicile generale ale nou-născutului 68
3. 3. 2. Dezvoltarea motorie. Reflexele nou-născutului 71
3. 3. 3. Dezvoltarea abilităţilor de învăţare 74
3. 3. 4. Dezvoltarea perceptivă şi intelectuală 77
Capitolul IV – Copilăria mică (antepreşcolaritatea) 83
4. 1. Repere generice ale dezvoltării 84
4. 2. Dezvoltarea cognitivă 87
4. 3. Comunicarea şi limbajul 90
4. 4. Dezvoltarea emoţională. Ataşamentul 96
4. 5. Dezvoltarea psiho-socială. Importanţa climatului familial 101
4. 6. Formarea conştiinţei de sine 104
Capitolul V – Preşcolaritatea 107
5. 1. Caracteristici generale ale perioadei preşcolare 108
5. 2. Creşterea fizică şi dezvoltarea motorie 111
5. 3. Dezvoltarea intelectuală 113
5. 4. Limbajul şi comunicarea cu ceilalţi 117
5. 5. Structurile emoţionale şi de personalitate ale preşcolarului 119
5. 6. Identitatea de gen, constanţa şi consistenţa genului 129
5. 7. Jocul 130
5. 8. Învăţarea la vârsta preşcolară 138
Capitolul VI – Mica şcolaritate 143
6. 1. Aspecte generale ale micii şcolarităţi. Dezvoltarea fizică şi motorie 144
6. 2. Dezvoltarea intelectuală 145
6. 3. Dezvoltarea limbajului. Abilităţile de comunicare. Scris-cititul 149
6. 4. Mediul şcolar. Învăţarea 155
6. 5. Influenţe familiale 160
6. 6. Dezvoltarea morală 168
6. 7. Dezvoltarea socială şi de personalitate 170
6. 8. Imaginea de sine. Stima de sine 176
Capitolul VII – Preadolescenţa 183
7. 1. Aspecte generale ale creşterii, dezvoltării şi maturizării în
preadolescenţă 184
7. 2. Dezvoltarea cognitivă în perioada preadolescenţei 189
7. 3. Maturizarea afectivă, morală şi de personalitate 194
7. 4. Dezvoltarea socială şi de sine 196
7. 5. Influenţe ale mediului şcolar: expectaţii şi percepţii sociale 198
Capitolul VIII – Adolescenţa 203
8. 1. Evoluţia concepţiilor şi studiilor cu privire la perioada adolescenţei.
Teorii 204
8. 2. Caracterizarea generală a adolescenţei 206
8. 3. Dezvoltarea fizică. Impactul psihologic al transformărilor fizice 209
8. 4. Dezvoltarea socială şi de personalitate 213
8. 5. Criza de originalitate 215
8. 6. Relaţiile cu părinţii şi conflictul dintre generaţii 219
8. 7. „Cine sunt eu?” sau în căutarea identităţii de sine 221
8. 8. Adolescenţa – vârsta conturării opţiunilor şcolare şi profesionale 227
PARTEA A DOUA
Capitolul IX – Tinereţea 233
9. 1. Creştere şi maturizare personală 234
9. 2. Dezvoltarea intelectuală 240
9. 3. Dezvoltarea socială şi de personalitate 243
9. 4. Stiluri de viaţă 249
9. 4. 1. Iubirea şi cuplul 250
9. 4. 2. Căsătoria 253
9. 4. 3. Divorţul 256
9. 4. 4. Parentalitatea 257
9. 5. Dezvoltarea vocaţională. Alegerea carierei 260
9. 5. 1. Teoriile luării deciziei vocaţionale 261
9. 5. 2. Stadiile împlinirii vocaţionale 263
9. 5. 3. Alegerea profesiei 265
Capitolul X – Maturitatea 271
10. 1. Caracterizarea generală a perioadei maturităţii 272
10. 2. Funcţionarea intelectuală şi creativă: declin sau productivitate? 274
10. 3. Criza vârstei de mijloc 275
10. 4. Dezvoltarea socială şi de personalitate 276
10. 5. Învăţarea la vârsta adultă, învăţarea permanentă 279
10. 6. Profesia şi stresul ocupaţional 280
Capitolul XI – Bătrâneţea 285
11. 1. Particularităţile vârstei 286
11. 2. Teorii explicative ale procesului îmbătrânirii 291
11. 3. Alternative pentru vârstnici 292
11. 4. Funcţionarea socială şi de personalitate 294
11. 5. Implicaţii sociale ale bătrâneţii 297
11. 6. Teoriile adaptării la bătrâneţe 298
Capitolul XII – Sfârşitul vieţii. Moartea 301
12. 1. Conceptul de moarte 301
12. 2. Diversitatea percepţiilor şi atitudinilor faţă de moarte 303
12. 2. 1. Perspective istorice şi culturale 303
12. 2. 2. Perspectivele vârstelor 304
12. 3. Atitudini în faţa morţii. Fazele morţii 305
Bibliografie 312
Psihologia dezvoltării umane
Autor: Florinda Golu
ISBN: 973-749-865-6
Editura: Editura Universitara
Anul publicării: 2010
Ediţia: I
Pagini: 315
Format: Academic
Categoria: Psihologie
Preţ: 35, 00 lei
* adaugă la WishList
* recomandă unui prieten
* cere mai multe informaţii
* adaugă un comentariu
pdf download
adauga in cos
CUPRINS
Cuvânt înainte 9
PARTEA ÎNTÂI
Capitolul I – Dezvoltarea umană 15
1. 1. Apariţia psihologiei dezvoltării. Conceptul de dezvoltare 16
1. 1. 1. Repere istorice în apariţia şi evoluţia psihologiei dezvoltării 16
1. 1. 2. Conceptul de dezvoltare 21
1. 2. Caracteristici ale dezvoltării umane 26
1. 2. 1. Durata şi stadialitatea dezvoltării 26
1. 2. 2. Mecanisme şi factori explicativi ai dezvoltării 32
1. 2. 3. Metode de investigare 38
1. 2. 4. Teoriile dezvoltării umane 44
Capitolul II – Perioada prenatală 49
2. 1. Concepţia. Dezvoltarea prenatală 50
2. 2. Influenţe prenatale. Factori de risc 55
2. 3. Pregătirea pentru parentalitate 60
Capitolul III – Naşterea. Nou-născutul (Stadiul sugarului) 61
3. 1. Naşterea. Etapele naşterii 62
3. 2. Depresia post-natală şi legătura părinte – copil 65
3. 3. Nou-născutul 68
3. 3. 1. Caracteristicile generale ale nou-născutului 68
3. 3. 2. Dezvoltarea motorie. Reflexele nou-născutului 71
3. 3. 3. Dezvoltarea abilităţilor de învăţare 74
3. 3. 4. Dezvoltarea perceptivă şi intelectuală 77
Capitolul IV – Copilăria mică (antepreşcolaritatea) 83
4. 1. Repere generice ale dezvoltării 84
4. 2. Dezvoltarea cognitivă 87
4. 3. Comunicarea şi limbajul 90
4. 4. Dezvoltarea emoţională. Ataşamentul 96
4. 5. Dezvoltarea psiho-socială. Importanţa climatului familial 101
4. 6. Formarea conştiinţei de sine 104
Capitolul V – Preşcolaritatea 107
5. 1. Caracteristici generale ale perioadei preşcolare 108
5. 2. Creşterea fizică şi dezvoltarea motorie 111
5. 3. Dezvoltarea intelectuală 113
5. 4. Limbajul şi comunicarea cu ceilalţi 117
5. 5. Structurile emoţionale şi de personalitate ale preşcolarului 119
5. 6. Identitatea de gen, constanţa şi consistenţa genului 129
5. 7. Jocul 130
5. 8. Învăţarea la vârsta preşcolară 138
Capitolul VI – Mica şcolaritate 143
6. 1. Aspecte generale ale micii şcolarităţi. Dezvoltarea fizică şi motorie 144
6. 2. Dezvoltarea intelectuală 145
6. 3. Dezvoltarea limbajului. Abilităţile de comunicare. Scris-cititul 149
6. 4. Mediul şcolar. Învăţarea 155
6. 5. Influenţe familiale 160
6. 6. Dezvoltarea morală 168
6. 7. Dezvoltarea socială şi de personalitate 170
6. 8. Imaginea de sine. Stima de sine 176
Capitolul VII – Preadolescenţa 183
7. 1. Aspecte generale ale creşterii, dezvoltării şi maturizării în
preadolescenţă 184
7. 2. Dezvoltarea cognitivă în perioada preadolescenţei 189
7. 3. Maturizarea afectivă, morală şi de personalitate 194
7. 4. Dezvoltarea socială şi de sine 196
7. 5. Influenţe ale mediului şcolar: expectaţii şi percepţii sociale 198
Capitolul VIII – Adolescenţa 203
8. 1. Evoluţia concepţiilor şi studiilor cu privire la perioada adolescenţei.
Teorii 204
8. 2. Caracterizarea generală a adolescenţei 206
8. 3. Dezvoltarea fizică. Impactul psihologic al transformărilor fizice 209
8. 4. Dezvoltarea socială şi de personalitate 213
8. 5. Criza de originalitate 215
8. 6. Relaţiile cu părinţii şi conflictul dintre generaţii 219
8. 7. „Cine sunt eu?” sau în căutarea identităţii de sine 221
8. 8. Adolescenţa – vârsta conturării opţiunilor şcolare şi profesionale 227
PARTEA A DOUA
Capitolul IX – Tinereţea 233
9. 1. Creştere şi maturizare personală 234
9. 2. Dezvoltarea intelectuală 240
9. 3. Dezvoltarea socială şi de personalitate 243
9. 4. Stiluri de viaţă 249
9. 4. 1. Iubirea şi cuplul 250
9. 4. 2. Căsătoria 253
9. 4. 3. Divorţul 256
9. 4. 4. Parentalitatea 257
9. 5. Dezvoltarea vocaţională. Alegerea carierei 260
9. 5. 1. Teoriile luării deciziei vocaţionale 261
9. 5. 2. Stadiile împlinirii vocaţionale 263
9. 5. 3. Alegerea profesiei 265
Capitolul X – Maturitatea 271
10. 1. Caracterizarea generală a perioadei maturităţii 272
10. 2. Funcţionarea intelectuală şi creativă: declin sau productivitate? 274
10. 3. Criza vârstei de mijloc 275
10. 4. Dezvoltarea socială şi de personalitate 276
10. 5. Învăţarea la vârsta adultă, învăţarea permanentă 279
10. 6. Profesia şi stresul ocupaţional 280
Capitolul XI – Bătrâneţea 285
11. 1. Particularităţile vârstei 286
11. 2. Teorii explicative ale procesului îmbătrânirii 291
11. 3. Alternative pentru vârstnici 292
11. 4. Funcţionarea socială şi de personalitate 294
11. 5. Implicaţii sociale ale bătrâneţii 297
11. 6. Teoriile adaptării la bătrâneţe 298
Capitolul XII – Sfârşitul vieţii. Moartea 301
12. 1. Conceptul de moarte 301
12. 2. Diversitatea percepţiilor şi atitudinilor faţă de moarte 303
12. 2. 1. Perspective istorice şi culturale 303
12. 2. 2. Perspectivele vârstelor 304
12. 3. Atitudini în faţa morţii. Fazele morţii 305
Bibliografie 312
Accesul clienţilor
-Cărţi noi
-- 120,00 lei
- 139,00 lei
- Biologie - Carol Davila. Teste de biologie pentru admiterea in invatamantul universitar medical 2025120,00 lei
RECENZII