Psihologia desenului la copil

Psihologia desenului la copil
Preț: 29,90 lei
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2008
Pagini: 248
Categoria: Familia

DESCRIERE

Prezenta lucrare, dedicata desenului ca mijloc de comunicare al copilului care nu stapâneste suficient de bine limba, acopera o lacuna majora în cultura psihologica româneasca. Tinzând spre exhaustiv, Psihologia desenului la copil evidentiaza principalele probleme psihologice asociate fenomenului.

Astfel, capitolul I si cel de-al doilea ofera cadrul general, istoria studiilor desenului, date despre descrierea si interpretarea sa, precum si particularitatile sale culturale. Capitolul al treilea prezinta probele clasice care folosesc desenul, iar ultimele patru capitole sunt dedicate relatiei dintre desen si psihopatologie, precum si raportului dintre desen si computer.

Adevarat tratat de psihologia desenului, cartea de fata se adreseaza studentilor la psihologie, psihologilor care se ocupa de copii, precum si psihoterapeutilor de toate nuantele.

Cuprins:
Capitolul I. Ce înseamna sa desenezi (Anne Cambier)
A - Cautarea întelesului
B - Constituentii actului grafic

Capitolul II. Aspecte genetice si culturale (Anne Cambier)
A - Introducere
B - Limitele metodologice: studiul curentului motivational
C - Abordarea în termeni de stadii
1 - Publicatiile lui Luquet
2 - Lucrarile lui Lowenfeld
D - Lucrarile de dupa 1960, abordarea de dezvoltare
1 - Primele linii
2 - Spre vârsta de trei ani
3 - În jurul vârstei de patru si cinci ani
4 - Vârstele ulterioare
E - Studiul desenului cu tema, desenul persoanei
1 - Limitele abordarii psihometrice
2 - Specificitatea temei
3 - Primele reprezentari
4 - Studiile longitudinale
5 - Stilul personal al productiei
6 - Lucrarile complementare
7 - Aspectele culturale
F - Concluzii

Capitolul III. Desen, utilizare clinica si cercetari (Dominique Engelhart)
A - Temele clasice
1 - Probele de copiere
2 - Reprezentarea formei umane
3 - Testul familiei
4 - Casa
5 - Copacul
6 - Testul „House-Tree-Person"
7 - Desenul grupului
8 - Multiplicitatea temelor
B - Încercarile de validare
1 - „House-Tree-Person"
2 - Animalul
3 - Familia
4 - Deseneaza-te la scoala
5 - Desenul corabiei
6 - Cubul
C - Concluzie

Capitolul IV. Activitatea grafica si executarea desenului (Philippe Wallon)
A - Studiul conturului pe desenul terminat
1 - Diferitele forme
2 - O „veriga lipsa"
3 - Evolutia desenului la un copil
4 - Ipoteze genetice
5 - Forme si grile de cotatie
B - Observarea copilului care deseneaza
1 - Bogatie si dificultati ale observarii copilului care deseneaza
2 - Executarea figurilor simple
3 - Cercetarile despre desenul personajului
C - Analiza executarii personajului
1 - Aportul informaticii la analiza executarii
2 - Punctul de plecare al desenului si directia primei linii
3 - Tipuri pentru executarea desenelor
D - Concluzii

Capitolul V. Desenul si contextul sau (Philippe Wallon)
A - Alterarile desenului
1 - Oboseala copilului
2 - Absenta modelului intern
3 - Dificultatile de a întelege modelul intern
4 - Copierea unui model exterior
5 - Imaginatia
B - Învatarea unei forme
C - Pedagogie si desen
D - Arta infantila

Capitolul VI. Desen si inadaptare si-sau patologie (Philippe Wallon)
A - Dificultatile unei demonstratii
B - Copilul retardat
C - Boli organice (printre care tulburarile neurologice)
1 - Tulburari generale, encefalopatii, encefalite
2 - Tulburari ale functiilor (vaz, auz, limbaj)
3 - Alte maladii organice
D - Boala mintala si tulburari psihologice
1 - Tulburari nevrotice
2 - Tulburari psihotice
3 - Traumatisme psihice
4 - Alte tulburari
E - O ancheta în cadrul scolaritatii primare
F - Desen si psihoterapie

Capitolul VII. Desen si computer (Philippe Wallon)
A - Computer si creativitate la copil
B - Programe informatice si desenul copilului
1 - Material si metode de prelucrare informatica a desenului
2 - Analiza automata a desenului personajului
3 - Analiza automatica a desenului Figurii complexe a lui Rey
4 - Simularea desenului pe computer
C - Concluzie

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.034 sec