Protocoalele inteleptilor Sionului. Piramida puterii oculte

DESCRIERE
Protocoalele inteleptilor Sionului. Piramida puterii oculte - Ion. I. Mota
In scopul de a nimici toate forţele colective, afară de ale noastre, vom suprima universităţile, prima etapă a colectivismului, şi vom întemeia altele, Intr-un spirit nou.
Şefii şi profesorii lor vor fi preparaţi în taină pentru opera lor prin programe de acţiuni secrete şi amănunţite, de la care nu se vor putea îndepărta cu nimic. Ei vor fi numiţi cu o specială luare aminte şi vor depinde cu totul de guvern.
Noi excludem din învăţământ dreptul cetăţenesc, ca şi tot ce priveşte chestiunile politice. Aceste lucruri vor fi predate câtorva zeci de persoane, alese pentru însuşirile lor eminente.
Universităţile nu trebuie să lase să iasă dintre zidurile lor neisprăviţi, care fac proiecte de constituţie, ca şi când ar compune comedii sau tragedii, şi care se ocupă de chestiuni politice, din care nici tatăl lor nu a înţeles niciodată nimic.
Greşita cunoştinţă pe care o au majoritatea oamenilor de chestiunile politice face utopişti şi cetăţeni răi. Puteţi să vă daţi singuri seamă ce a făcut din creştini educaţia lor generală.
A trebuit să introducem în educaţia lor toate principiile care au slăbit într-un mod atât de strălucit ordinea lor socială. Dar când vom fi la putere vom scoate din educaţie toate obiectele de predare care pot pricinui tulburare, şi vom face din tineret nişte copii ascultători în faţa autorităţilor, iubind pe cel care conduce, ca un sprijin şi o speranţă de pace şi de linişte.
Vom înlocui clasicismul, ca şi toate studiile istoriei vechi, care prezintă măi multe exemple rele decât bune, prin studiul programului viitorului.
Vom şterge din amintirea oamenilor toate faptele secolelor trecute, care nu ne sunt plăcute, păstrând numai acelea dintre ele care arată greşelile guvernelor creştine.
Viaţa practică, a ordinii sociale naturale, raporturile oamenilor între ei, obligaţia de a ocoli releleexemple egoiste care sădesc sămânţa răului şi alte chestiuni asemănătoare cu caracter pedagogic vor fi în primul plan al programului de predare, diferit pentru fiecare profesiune, şi negeneralizând învăţătura fără nici un motiv.
Acest fel de a pune chestiunea are o însemnătate deosebită. Această clasă socială trebuie crescută în limite severe, după destinaţia şi lucrul care îi sunt proprii.
Geniile întâmplătoare au ştiut şi vor şti întotdeauna să se strecoare în alte clase, dar să laşi să treacă în clasele străine pe cei fără valoare, să le îngădui să ia locuri care aparţin acestor clase prin naştere şi profesiune, în vederea acestor cazuri excepţionale, este o adevărată...
In scopul de a nimici toate forţele colective, afară de ale noastre, vom suprima universităţile, prima etapă a colectivismului, şi vom întemeia altele, Intr-un spirit nou.
Şefii şi profesorii lor vor fi preparaţi în taină pentru opera lor prin programe de acţiuni secrete şi amănunţite, de la care nu se vor putea îndepărta cu nimic. Ei vor fi numiţi cu o specială luare aminte şi vor depinde cu totul de guvern.
Noi excludem din învăţământ dreptul cetăţenesc, ca şi tot ce priveşte chestiunile politice. Aceste lucruri vor fi predate câtorva zeci de persoane, alese pentru însuşirile lor eminente.
Universităţile nu trebuie să lase să iasă dintre zidurile lor neisprăviţi, care fac proiecte de constituţie, ca şi când ar compune comedii sau tragedii, şi care se ocupă de chestiuni politice, din care nici tatăl lor nu a înţeles niciodată nimic.
Greşita cunoştinţă pe care o au majoritatea oamenilor de chestiunile politice face utopişti şi cetăţeni răi. Puteţi să vă daţi singuri seamă ce a făcut din creştini educaţia lor generală.
A trebuit să introducem în educaţia lor toate principiile care au slăbit într-un mod atât de strălucit ordinea lor socială. Dar când vom fi la putere vom scoate din educaţie toate obiectele de predare care pot pricinui tulburare, şi vom face din tineret nişte copii ascultători în faţa autorităţilor, iubind pe cel care conduce, ca un sprijin şi o speranţă de pace şi de linişte.
Vom înlocui clasicismul, ca şi toate studiile istoriei vechi, care prezintă măi multe exemple rele decât bune, prin studiul programului viitorului.
Vom şterge din amintirea oamenilor toate faptele secolelor trecute, care nu ne sunt plăcute, păstrând numai acelea dintre ele care arată greşelile guvernelor creştine.
Viaţa practică, a ordinii sociale naturale, raporturile oamenilor între ei, obligaţia de a ocoli releleexemple egoiste care sădesc sămânţa răului şi alte chestiuni asemănătoare cu caracter pedagogic vor fi în primul plan al programului de predare, diferit pentru fiecare profesiune, şi negeneralizând învăţătura fără nici un motiv.
Acest fel de a pune chestiunea are o însemnătate deosebită. Această clasă socială trebuie crescută în limite severe, după destinaţia şi lucrul care îi sunt proprii.
Geniile întâmplătoare au ştiut şi vor şti întotdeauna să se strecoare în alte clase, dar să laşi să treacă în clasele străine pe cei fără valoare, să le îngădui să ia locuri care aparţin acestor clase prin naştere şi profesiune, în vederea acestor cazuri excepţionale, este o adevărată...
RECENZII