Pagini: 192
Format: 13x20
Categoria: Carti Diverse

DESCRIERE

Cine ştie că libertatea e bunul suprem înţelege ce poate însemna creştinismul.
N. Steinhardt

Teologia politică pare să fie la modă. În ultimele trei decenii, ştiinţele sociale au fost interpelate de unele procese sociale pe care le-au descris în termenii desecularizării, ca şi de fenomene politice masive, precum alianţa surprinzătoare dintre fundamentalismul creştin şi neoliberalism. Limbajul creştin revine, pe alocuri, în discursul public, iar bisericile, comportamentele şi valorile creştine par să recâştige o anumită pondere în reţeta deciziilor politice. Cătălin Raiu, deopotrivă teolog, politolog şi jurnalist, pune la încercare pe teritoriu românesc resursele conceptuale şi metodologice ale teologiei politice.
Daniel BARBU
Universitatea din Bucureşti

Comunismului i s-a opus rezistenţă adeseori în numele „societăţii civile“. Cartea lui Cătălin Raiu reînvie şi dezvoltă ideea că fostele ţări comuniste trebuie să descopere că o societate sănătoasă este construită din multe asociaţii şi corpuri libere, care mediază între individ şi stat. Inevitabil, entuziasmul şi energia care le pot structura sunt adesea religioase. Doar în acest fel Europa de Est poate evita să cadă pradă unui individualism neoliberal virulent, criminal chiar, aliat cu un cult postmodern al superficialului, efemerului şi virtualului, în complicitate cu întoarcerea către structuri etatiste centralizate, adesea legitimate de religie în forma sa oficială.
John MILBANK
Universitatea din Nottingham

CĂTĂLIN VALENTIN RAIU (n. 1984) este doctorand al Facultăţii de Ştiinţe Politice a Universităţii din Bucureşti sub coordonarea prof. univ. dr. Daniel Barbu şi absolvent de studii universitare în cadrul Facultăţii de Teologie Ortodoxă (licenţă şi masterat) şi în cadrul Facultăţii de Ştiinţe Politice (masterat) ale Universităţii din Bucureşti. A efectuat un stagiu de cercetare la Universitatea din Nottingham (Marea Britanie) sub îndrumarea prof. univ. dr. John Milbank, în perioada no­iembrie 2010 – mai 2011. Din anul 2007, lucrează la Centrul de Presă „Basilica“ al Patriarhiei Române, activând ca redactor media la TV Trinitas, Radio Trinitas şi Ziarul Lumina. Din 2011, este colaborator al Academiei de Studii Economice din Bucureşti la disciplinele Politici Publice şi Instituţii şi Politici Europene.
A publicat mai multe studii în domeniul ştiinţelor sociale în reviste de specialitate, precum Arhivele totalitarismului, Sfera politicii, Studia Politica şi Romanian Political Science Review.

Anul apariţiei: 2012
Număr pagini: 192 / Format: 13 × 20 cm