Natura ca profesor

Preț: 35,00 lei
Disponibilitate: în stoc
Autor: Callum Coats, Viktor Schauberger
Editura: Vidia
Anul publicării: 2013
Pagini: 342
DESCRIERE
Natura ca profesor. O noua intelegere asupra legilor naturii - Viktor Schauberger, Callum Coats
…in prezent, Natura ca profesor este singura carte care reuşeşte să prezinte elocvent şi corect pericolele la care ne expunem deteriorând mediul înconjurător şi acţiunile pe care le putem întreprinde pentru a preveni efectele dezastruoase şi a reveni la starea de echilibru natural.
În volumul de faţă e descris şi modul în care tehnologiile moderne distrug ritmurile vitale ale naturii. Utilajele ecologice pe care Schauberger [vrăjitorul apei] Ie-a construit lăsându-se ghidat de intuiţie şi de înţelegerea superioară la care a ajuns petrecând mult timp în mijlocul naturii sunt, şi ele, prezentate în lucrarea Natura ca profesor.
Acest volum este cu siguranţă cel mai documentat studiu dedicat muncii lui Viktor Schauberger. Volumele următoare au ca subiect cercetările sale despre copaci, sol şi fertilitate, precum şi extraordinarele sale idei practice pentru a lucra armonios cu natura.
Fragmente din carte:
Când scriu aceste rânduri, lumea este cuprinsă de manifestări cataclismice crescânde de perturbare şi distrugere a proceselor, de altfel ordonate, ale naturii.
Din rapoartele şi relatările pe care le primim aproape zilnic, atât din ţară, cât şi din străinătate, reiese că trebuie să devenim conştienţi de anumite dereglări periculoase în funcţionarea naturii.
In aproape toate ţările se înregistrează catastrofe nemaiîntâlnite, tot mai violente şi mai extinse: tornade, ploi torenţiale, inundaţii, secetă, cutremure, căderi de zăpadă în anotimpuri nepotrivite şi valori termice extreme. Toate acestea sunt însoţite de pierderi enorme şi de multă suferinţă.
Lupta pentru supravieţuire şi foametea sunt în creştere; lor li se adaugă apariţia unor boli despre care nu s-a mai auzit până acum. Cele mai multe dintre aceste evenimente care pun în pericol viaţa omului, aşa-numitele „dezastre naturale", nu sunt opera naturii.
Dimpotrivă, ele sunt rezultatul nemijlocit al greşelilor pe care le fac oamenii, care repudiază cu aroganţă sau nesocotesc de-a dreptul legile sublime ale naturii şi interacţiunile subtile care au loc la toate nivelurile între elementele care alcătuiesc viaţa.
La toate tulburările climatice trebuie să adăugăm şi factorii în mod evident creaţi de om. Râurile şi oceanele lumii decad treptat din cauza poluării cu substanţe chimice.
Peştii şi alte vietăţi acvatice mor. Alte animale sunt pe cale de dispariţie sau au dispărut deja.
Presiunea la care este supus mediul înconjurător creşte în ritm rapid, prin defrişarea excesivă a terenurilor, incendierea necontrolata pădurilor, scăderea - din cauza poluării atmosferice a calităţii luminii care ajunge pe suprafaţa Pământului şj prin saturarea tuturor fiinţelor vii, până la cele mai mici organisme celulare, cu un cocteil de emisii electromagnetice cunoscut sub denumirea de „electrosmog".
Toţi aceşti factori au, fără îndoială, un efect negativ asupra informaţiilor bioelectrice şi biomagnetice care răspund de buna funcţionare a metabolismului delicat al celulelor, fapt care conduce la disfuncţii fizice şi la anomalii.
Acest lucru nu ne afectează doar bunăstarea fizică, ne afectează comportamentul şi abilităţile mentale, iniţiind astfel un declin al moravurilor şi al capacităţii noastre de a gândi creativ.
In opinia lui Viktor Schauberger, un creier căruia constituţia fizică şi puterea intelectuală i-au fost afectate în acest fel este incapabil să înţeleagă interdependenţele cauzale dinamice care au loc în natură.
Prin acţiunile nesăbuite ale oamenilor, Pământul devine tot mai instabil, iar această instabilitate se reflectă în instabilitatea crescândă a instituţiilor umane. Aceste evenimente alarmante vor continua totuşi să se extindă şi să se intensifice într-o manieră greu de conştientizat în prezent dacă nu se instituie măsuri de remediere pe scară largă şi cât mai curând posibil.
Intrucât procesele din natură sunt interdependente, efectul sinergetic al tuturor activităţilor distructive care au loc în prezent poate să atingă o magnitudine care să depăşească...
………………………
Ciclul întrerupt - cauza crizei
...în prezent se remarcă o creştere a dorinţei de a trăi în armonie cu natura. Această aspiraţie spre o natură uternică, paşnică şi sănătoasă este un simptom inevitabil al epocii actuale şi o reacţie la civilizaţia neorganică pe care, în mod eronat, o descriem drept cultură.
Această civilizaţie este creaţia umanităţii care, în mod arbitrar şi fără să ţină cont de adevăratele lucrări ale naturii, a creat o lume lipsită de semnificaţie şi de fundament.
Acum natura ameninţă să distrugă omenirea, pentru că, prin comportamentul şi activităţile lui, omul, care ar fi trebuit să o administreze înţelept, a distrus unitatea inerentă a naturii.
Astăzi privim neajutoraţi şi uluiţi tot ce am creat, nevoiţi să recunoaştem că prin munca noastră, cu toate problemele ei, nu facem decât să ne autodistrugem. Pentru că nu întrezărim o îmbunătăţire a situaţiei, ne simţim sortiţi implacabil unui viitor sumbru.
Prin urmare, e lesne de înţeles de ce tot mai mulţi oameni s-au săturat până peste cap de această activitate nesăbuită şi caută acum modalităţi pentru a se întoarce la Mama Natură.
Omul este o fiinţă creată conform legilor naturii, prin urmare este condiţionat de aceste legi. în decursul timpului, magnum opus, pseudocultura pe care noi înşine am creat-o, a devenit o monstruozitate incoerentă şi lipsită de sens. Prin puterea imensă a tehnologiei, ea a atins proporţii…
CUPRINS:
Introducere
Surse
I. TRUDA NOASTRĂ NESĂBUITĂ (1933)
Realizările secolului al XX-lea ... 19
Progres prin transformarea atomului, nu prin distrugerea lui! ... 27
Ciclul întrerupt - cauza crizei ... 29
Natura se autoprotejează ... 31
Legile naturii ... 32
Procesele ritmice ale naturii ... 33
Natura acţionează numai indirect ... 36
Intrebări pentru ştiinţă ... 37
Greşeala civilizaţiei ... 40
Calea spre free energy ... 41
Despre microorganisme ... 42
Apa în ritualuri, în viaţa cotidiană şi în medicină ... 51
Truda noastră nesăbuită - Concluzii ... 55
Să înceapă revoluţia! ... 66
II. NATURA CA PROFESOR
Natura ca profesor ... 73
Bubuiturile din lacurile Od ... 75
Vulturul-pescar ... 76
Leagănul ... 78
Păstrăvul ... 82
Boul ... 85
Buşteni şi pietre care dansează ... 89
Schimburile reciproce de substanţe care au loc în natură ... 94
III. PRIMELE APLICAŢII ECOTEHNICE
Primele aplicaţii ecotehnice ... 99
Experienţa se dobândeşte doar prin perseverenţă şi trudă ... 112
Drumul sinuos spre înţelepciune ... 114
Excomunicarea - şi micile izvoare şerpuitoare ... 123
Intoarcerea la cultură ... 134
IV. GENEZA APEI
Geneza apei ... 149
Creşterea ur-producţiei ... 163
Temperatura şi mişcarea apei ... 167
Fluxul biomagnetismului ... 171
Detronarea ştiinţei ... 182
Apa - o enigmă a cărei rezolvare este la fel de îndepărtată ca stelele ... 194
Distrugerea calităţii ... 197
Fenomenul energetic care are loc deasupra zonei de aer ... 200
Stăpânirea lumii prin distrugerea calităţii ... 202
Repulsatorul şi supraabundenţa de hrană ... 204
V. DESPRE ENERGIE, OUĂ ŞI MIŞCAREA NATURALĂ
Forma noastră de mişcare este greşită ... 209
Viitoarea eră bioecotehnică ... 219
Mişcare şi forme ... 224
Tehnologia bio-ecologică ... 226
Străvechiul secret al atomului ... 228
Procesul imploziv al respiraţiei ... 236
Secretul atomului - Concluzii ... 240
Forţa vitală şi energiile dătătoare de forţă ... 241
Generarea mecanică a forţei vitale ... 247
Există mişcare perpetuă? ... 254
Mişcarea Pământului - Ur- cauza radiaţiilor - Renaşterea vieţii ... 263
Secretul formei ovoidale ... 270
VI. SINTEZE ORGANICE
Sinteze organice ... 277
Falsa viziune asupra lumii ... 279
Creşterea şi producerea seminţelor ca scop natural al evoluţiei ... 282
Sinteze formatoare şi sinteze distructive ... 284
Administrarea greşită şi defectuoasă ... 288
Echivalentul mecanic al căldurii ... 289
Cunoaştere şi ştiinţă ... 291
Activitatea naturalistică ... 292
Goethe ca biolog ... 294
Crearea de impulsie şi expulsie prin mişcare cicloidală ... 295
Fizică şi metafizică ... 297
O înşelătorie criminală ... 300
Naşterea elementelor de bază şi a materiei subtile ... 302
Grupul elementelor metafizice de presiune ... 305
Grupul elementelor metafizice de tracţiune sau de sucţiune ... 306
O explicaţie generală a "mişcării plasmolitice" ... 309
Sinteze organice - Concluzii ... 314
Index
…in prezent, Natura ca profesor este singura carte care reuşeşte să prezinte elocvent şi corect pericolele la care ne expunem deteriorând mediul înconjurător şi acţiunile pe care le putem întreprinde pentru a preveni efectele dezastruoase şi a reveni la starea de echilibru natural.
În volumul de faţă e descris şi modul în care tehnologiile moderne distrug ritmurile vitale ale naturii. Utilajele ecologice pe care Schauberger [vrăjitorul apei] Ie-a construit lăsându-se ghidat de intuiţie şi de înţelegerea superioară la care a ajuns petrecând mult timp în mijlocul naturii sunt, şi ele, prezentate în lucrarea Natura ca profesor.
Acest volum este cu siguranţă cel mai documentat studiu dedicat muncii lui Viktor Schauberger. Volumele următoare au ca subiect cercetările sale despre copaci, sol şi fertilitate, precum şi extraordinarele sale idei practice pentru a lucra armonios cu natura.
Fragmente din carte:
Când scriu aceste rânduri, lumea este cuprinsă de manifestări cataclismice crescânde de perturbare şi distrugere a proceselor, de altfel ordonate, ale naturii.
Din rapoartele şi relatările pe care le primim aproape zilnic, atât din ţară, cât şi din străinătate, reiese că trebuie să devenim conştienţi de anumite dereglări periculoase în funcţionarea naturii.
In aproape toate ţările se înregistrează catastrofe nemaiîntâlnite, tot mai violente şi mai extinse: tornade, ploi torenţiale, inundaţii, secetă, cutremure, căderi de zăpadă în anotimpuri nepotrivite şi valori termice extreme. Toate acestea sunt însoţite de pierderi enorme şi de multă suferinţă.
Lupta pentru supravieţuire şi foametea sunt în creştere; lor li se adaugă apariţia unor boli despre care nu s-a mai auzit până acum. Cele mai multe dintre aceste evenimente care pun în pericol viaţa omului, aşa-numitele „dezastre naturale", nu sunt opera naturii.
Dimpotrivă, ele sunt rezultatul nemijlocit al greşelilor pe care le fac oamenii, care repudiază cu aroganţă sau nesocotesc de-a dreptul legile sublime ale naturii şi interacţiunile subtile care au loc la toate nivelurile între elementele care alcătuiesc viaţa.
La toate tulburările climatice trebuie să adăugăm şi factorii în mod evident creaţi de om. Râurile şi oceanele lumii decad treptat din cauza poluării cu substanţe chimice.
Peştii şi alte vietăţi acvatice mor. Alte animale sunt pe cale de dispariţie sau au dispărut deja.
Presiunea la care este supus mediul înconjurător creşte în ritm rapid, prin defrişarea excesivă a terenurilor, incendierea necontrolata pădurilor, scăderea - din cauza poluării atmosferice a calităţii luminii care ajunge pe suprafaţa Pământului şj prin saturarea tuturor fiinţelor vii, până la cele mai mici organisme celulare, cu un cocteil de emisii electromagnetice cunoscut sub denumirea de „electrosmog".
Toţi aceşti factori au, fără îndoială, un efect negativ asupra informaţiilor bioelectrice şi biomagnetice care răspund de buna funcţionare a metabolismului delicat al celulelor, fapt care conduce la disfuncţii fizice şi la anomalii.
Acest lucru nu ne afectează doar bunăstarea fizică, ne afectează comportamentul şi abilităţile mentale, iniţiind astfel un declin al moravurilor şi al capacităţii noastre de a gândi creativ.
In opinia lui Viktor Schauberger, un creier căruia constituţia fizică şi puterea intelectuală i-au fost afectate în acest fel este incapabil să înţeleagă interdependenţele cauzale dinamice care au loc în natură.
Prin acţiunile nesăbuite ale oamenilor, Pământul devine tot mai instabil, iar această instabilitate se reflectă în instabilitatea crescândă a instituţiilor umane. Aceste evenimente alarmante vor continua totuşi să se extindă şi să se intensifice într-o manieră greu de conştientizat în prezent dacă nu se instituie măsuri de remediere pe scară largă şi cât mai curând posibil.
Intrucât procesele din natură sunt interdependente, efectul sinergetic al tuturor activităţilor distructive care au loc în prezent poate să atingă o magnitudine care să depăşească...
………………………
Ciclul întrerupt - cauza crizei
...în prezent se remarcă o creştere a dorinţei de a trăi în armonie cu natura. Această aspiraţie spre o natură uternică, paşnică şi sănătoasă este un simptom inevitabil al epocii actuale şi o reacţie la civilizaţia neorganică pe care, în mod eronat, o descriem drept cultură.
Această civilizaţie este creaţia umanităţii care, în mod arbitrar şi fără să ţină cont de adevăratele lucrări ale naturii, a creat o lume lipsită de semnificaţie şi de fundament.
Acum natura ameninţă să distrugă omenirea, pentru că, prin comportamentul şi activităţile lui, omul, care ar fi trebuit să o administreze înţelept, a distrus unitatea inerentă a naturii.
Astăzi privim neajutoraţi şi uluiţi tot ce am creat, nevoiţi să recunoaştem că prin munca noastră, cu toate problemele ei, nu facem decât să ne autodistrugem. Pentru că nu întrezărim o îmbunătăţire a situaţiei, ne simţim sortiţi implacabil unui viitor sumbru.
Prin urmare, e lesne de înţeles de ce tot mai mulţi oameni s-au săturat până peste cap de această activitate nesăbuită şi caută acum modalităţi pentru a se întoarce la Mama Natură.
Omul este o fiinţă creată conform legilor naturii, prin urmare este condiţionat de aceste legi. în decursul timpului, magnum opus, pseudocultura pe care noi înşine am creat-o, a devenit o monstruozitate incoerentă şi lipsită de sens. Prin puterea imensă a tehnologiei, ea a atins proporţii…
CUPRINS:
Introducere
Surse
I. TRUDA NOASTRĂ NESĂBUITĂ (1933)
Realizările secolului al XX-lea ... 19
Progres prin transformarea atomului, nu prin distrugerea lui! ... 27
Ciclul întrerupt - cauza crizei ... 29
Natura se autoprotejează ... 31
Legile naturii ... 32
Procesele ritmice ale naturii ... 33
Natura acţionează numai indirect ... 36
Intrebări pentru ştiinţă ... 37
Greşeala civilizaţiei ... 40
Calea spre free energy ... 41
Despre microorganisme ... 42
Apa în ritualuri, în viaţa cotidiană şi în medicină ... 51
Truda noastră nesăbuită - Concluzii ... 55
Să înceapă revoluţia! ... 66
II. NATURA CA PROFESOR
Natura ca profesor ... 73
Bubuiturile din lacurile Od ... 75
Vulturul-pescar ... 76
Leagănul ... 78
Păstrăvul ... 82
Boul ... 85
Buşteni şi pietre care dansează ... 89
Schimburile reciproce de substanţe care au loc în natură ... 94
III. PRIMELE APLICAŢII ECOTEHNICE
Primele aplicaţii ecotehnice ... 99
Experienţa se dobândeşte doar prin perseverenţă şi trudă ... 112
Drumul sinuos spre înţelepciune ... 114
Excomunicarea - şi micile izvoare şerpuitoare ... 123
Intoarcerea la cultură ... 134
IV. GENEZA APEI
Geneza apei ... 149
Creşterea ur-producţiei ... 163
Temperatura şi mişcarea apei ... 167
Fluxul biomagnetismului ... 171
Detronarea ştiinţei ... 182
Apa - o enigmă a cărei rezolvare este la fel de îndepărtată ca stelele ... 194
Distrugerea calităţii ... 197
Fenomenul energetic care are loc deasupra zonei de aer ... 200
Stăpânirea lumii prin distrugerea calităţii ... 202
Repulsatorul şi supraabundenţa de hrană ... 204
V. DESPRE ENERGIE, OUĂ ŞI MIŞCAREA NATURALĂ
Forma noastră de mişcare este greşită ... 209
Viitoarea eră bioecotehnică ... 219
Mişcare şi forme ... 224
Tehnologia bio-ecologică ... 226
Străvechiul secret al atomului ... 228
Procesul imploziv al respiraţiei ... 236
Secretul atomului - Concluzii ... 240
Forţa vitală şi energiile dătătoare de forţă ... 241
Generarea mecanică a forţei vitale ... 247
Există mişcare perpetuă? ... 254
Mişcarea Pământului - Ur- cauza radiaţiilor - Renaşterea vieţii ... 263
Secretul formei ovoidale ... 270
VI. SINTEZE ORGANICE
Sinteze organice ... 277
Falsa viziune asupra lumii ... 279
Creşterea şi producerea seminţelor ca scop natural al evoluţiei ... 282
Sinteze formatoare şi sinteze distructive ... 284
Administrarea greşită şi defectuoasă ... 288
Echivalentul mecanic al căldurii ... 289
Cunoaştere şi ştiinţă ... 291
Activitatea naturalistică ... 292
Goethe ca biolog ... 294
Crearea de impulsie şi expulsie prin mişcare cicloidală ... 295
Fizică şi metafizică ... 297
O înşelătorie criminală ... 300
Naşterea elementelor de bază şi a materiei subtile ... 302
Grupul elementelor metafizice de presiune ... 305
Grupul elementelor metafizice de tracţiune sau de sucţiune ... 306
O explicaţie generală a "mişcării plasmolitice" ... 309
Sinteze organice - Concluzii ... 314
Index
RECENZII