Motivarea - secretul competitivitatii

Motivarea - secretul competitivitatii
Preț: 19,90 lei
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2013
Pagini: 88
Categoria: Business

DESCRIERE

978-606-18-0171-8
Data aparitiei: 12 Apr 2013
Nr pagini : 88

Cum ar putea fi, în mod practic, ajutaţi salariaţii să-şi stabilească obiective atât motivante, cât şi posibil de realizat? Ce factori le influenţează motivarea şi în ce mod pot fi aceştia utilizaţi pentru a favoriza dezvoltarea organizaţiei?

Cartea de faţă vă oferă direcţii clare pentru aflarea răspunsurilor la aceste întrebări.
Mai întâi, veţi găsi în ea o trecere în revistă succintă a principalelor teorii privind motivarea (dar şi automotivarea!), care sunt folosite în domeniul managementului personalului.
Apoi, veţi vedea câteva din punerile lor în practică şi veţi descoperi instrumente verificate şi eficiente care vă vor permite să creşteţi motivarea personalului de execuţie şi de conducere din cadrul organizaţiei dumneavoastră.


Cuprins
Introducere ........................................................................................1
Capitolul 1. Principalele teorii ale motivării ...................................3
Originile diverselor curente ............................................................3
Psihologia behavioristă ..............................................................3
Psihologia umanistă ....................................................................5
Psihologia freudiană ...................................................................5
Principalele teorii ............................................................................5
Teoria lui Mc Lelland .................................................................5
Teoria lui Maslow .......................................................................6
Teoria lui Herzberg .....................................................................9
Teoria lui Locke .......................................................................11
Teoria lui Skinner .....................................................................13
Teoria rezultatului scontat ........................................................15
O comparare a teoriilor .................................................................16
Faza I: nevoile la originea motivării noastre ............................17
Faza a II-a: teoriile acţiunii şi ale sprijinului în timpul
acţiunii ......................................................................................18
Faza a III-a: teoriile rezultatului ...............................................18
Concluzie ..................................................................................18
Propunere privind o nouă teorie a motivării .................................20
Capitolul 2. Motivarea individuală ................................................23
Motivarea prin citate .....................................................................23
Ce-i motivează pe oameni? ...........................................................31
Visul .........................................................................................32
Perceperea pozitivă şi oportunitatea .........................................33
Încrederea în sine .....................................................................33
Responsabilitatea ......................................................................33
Voinţa şi curajul ........................................................................33
Motivarea, secretul competitivităţii
VI
Acţiunea ...................................................................................33
Utilizarea pozitivă a eşecului ...................................................34
Succesul ....................................................................................34
Perseverenţa .............................................................................34
Corpul .......................................................................................34
Capitolul 3. Modalităţi de motivare a angajaţilor ........................37
Faza I: interviul (discuţia) cu salariatul ........................................37
Motivul .....................................................................................37
Frecvenţa ..................................................................................37
Etapele ......................................................................................37
Ghid pentru interviu ......................................................................41
Pregătirea ..................................................................................41
Luarea de contact .....................................................................42
Identificarea nevoilor salariatului .............................................42
Soluţiile ....................................................................................43
Planul de acţiune ......................................................................43
Concluzia interviului ................................................................43
Faza a II-a: ajutarea, sprijinirea şi informarea
în timpul acţiunii .......................................................................43
Ce să se facă? ...........................................................................43
Mijloacele .................................................................................44
Faza a III-a. Feedback-ul ..............................................................45
Feedback-ul pozitiv ..................................................................45
Feedbackul negativ ...................................................................45
Regulile de bază ale feedbackului ............................................46
Listă de recompense .....................................................................47
Listă de încurajări .........................................................................48
Capitolul 4. Cum să motivaţi echipa ..............................................49
Principiile motivării echipei..........................................................49
Faza I: Pregătirea pentru acţiune ..................................................52
Realizarea unui sondaj printre salariaţi ....................................52
Diferitele tipuri de salariaţi ......................................................59
Interpretarea rezultatelor şi luarea măsurilor a dec vate .............60
Faza a II-a: Acţiunea .....................................................................62
Faza a III-a: Feedbackul ...............................................................66
Cuprins
VII
Anexă. Jocuri pentru motivarea unei echipe ................................69
Joc pentru o echipă nouă ...............................................................69
Joc pentru centrele de comenzi prin telefon/ inter net sau pentru
cele de vânzători ambulanţi ..........................................................70
Joc pentru centrele de comenzi prin telefon/ internet ...................71
Joc pentru centru de comandă prin telefon/ inter net .....................72
Joc pentru centru de comandă prin telefon/ inter net .....................73
Joc pentru o echipă din administraţie ............................................74

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.017 sec