Manual de consiliere

Manual de consiliere
Preț: 39,00 lei
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2009
Pagini: 312
Categoria: Psihologie

DESCRIERE

Învaţă ce să spui ca să ajuţi!
Scrisă de cunoscutul expert al tehnicilor de consiliere, Richard Nelson-Jones, această carte extrem de accesibilă oferă un ghid complet al procesului de consiliere. Fiecare capitol descrie succint abilităţile folosite într-un anumit moment în relaţie şi oferă exemple pentru a spori înţelegerea. Sunt incluse şi exerciţii care vă permit să exersaţi abilităţile în timp ce parcurgeţi textul. Printre abilităţile-cheie descrise de lucrarea de faţă se numără: • începerea şi structurarea procesului de consiliere • ascultarea activă • oferirea de provocări şi de feedback • facilitarea rezolvării de probleme • instruirea, demonstrarea şi repetiţia • strategii pentru schimbarea gândirii • conducerea şi terminarea procesului de consiliere. Cartea discută şi consilierea în condiţii de multiculturalitate, aspectele etice, supervizarea şi metodele de îmbunătăţire a abilităţilor.

Richard Nelson-Jones este membru al Societăţii de Psihologie Britanice, al Asociaţiei Britanice de Consiliere şi Psihoterapie şi Director al Institutului Cognitiv Umanist, Chiang Mai, Tailanda.

Cuprins
Prefaţă

Partea I: Introducere
1. Cine sunt consilierii şi persoanele care acordă sprijin?
2. Care sunt abilităţile fundamentale de consiliere?
3. Abordări în consiliere
4. Consilierii şi clienţii ca persoane diferite
5. Relaţia de consiliere
6. Procesul de consiliere

Partea a II-a: Tehnici specifice de consiliere
7. Înţelegerea cadrului intern de referinţă
8. Demonstrarea atenţiei şi interesului
9. Parafrazarea şi reflectarea sentimentelor
10. Începutul şi structurarea
11. Adresarea întrebărilor
12. Monitorizarea
13. Oferirea de provocări şi de feedback
14. Autodezvăluirea
15. Gestionarea rezistenţelor şi trimiterile
16. Facilitarea rezolvării de probleme
17. Instruire, demonstrare şi repetiţie
18. Antrenarea clienţilor în relaxare
19. Îmbunătăţirea limbajului intern al clienţilor
20. Îmbunătăţirea regulilor clienţilor
21. Îmbunătăţirea percepţiilor clienţilor
22. Negocierea temei pentru acasă
23. Conducerea şedinţelor de mijloc
24. Terminarea consilierii

Partea a III-a: Alte consideraţii
25. Consilierea multiculturală şi în funcţie de sex
26. Dileme şi aspecte etice
27. Obţinerea de sprijin şi supervizarea
28. Cum este posibil să devii mai calificat?

Anexa 1. Bibliografie cu note
Anexa 2. Asociaţii profesionale din Marea Britanie, Australia şi America

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.016 sec