Geografie - Manual pentru clasa a IV-a 2021
DESCRIERE
Manualul de geografie de clasa a IV-a se bazează pe experiența concretă a elevului în orizontul său și pe realitatea cotidiană. Abordarea este diversă, fiind prevăzute conținuturi monodisciplinare și interdisciplinare, prin conexiuni cu științele naturii, matematica, istoria.
Manualul propune diverse activități de învățare:
- exerciții de localizare empirică a elementelor din orizontul imediat;
- compararea elementelor din realitate și a celor reprezentate pe hartă;
- măsurarea unor distanțe existente între puncte de reper;
- identificarea unor reprezentări cartografice;
- recunoașterea unor elemente ale spațiului geografic local.
Prin activitățile sugerate, manualul de geografie are, pe lângă funcția sa firească, informativă și formativă, un plus de valoare ce rezidă din contextualizarea învățării, ancorarea ei în realitatea vieții și societății în care elevul devine parte activă. Activitățile de învățare plasează elevul în condiţiile naturale ale vieţii, determinate de motivaţii şi atitudini adecvate în raport cu particularităţile psihologice şi cu mediul apropiat.
Manualul Intuitext contribuie la optimizarea procesului de predare-învățare-evaluare. De asemenea, acesta le oferă elevilor posibilitatea dobândirii unei experienţe sociale constructive bazate pe cooperare şi colaborare în rezolvarea problemelor vieţii.
Lecția de predare are secțiuni corespunzătoare momentelor lecției în situația de predare-învățare centrată pe elev (observare/amintire care implică elevul prin sarcini, prezentarea noțiunii treptat, bazat pe cunoștințele anterioare, pe cât posibil experimental sau aplicat, corelat cu viața reală și cu exemple relevante pentru experiența de viață a elevului, punctarea definiției și evidențierea cuvintelor-cheie, sarcini pentru fixarea noțiunii, concluzii).
Lecția de recapitulare conține sarcini care fixează noțiunile prezentate în unitate, combină conceptele în exercții și probleme și pregătește lecția de evalaure.
Lecția de evaluare conține proba de evaluare – itemi formulați astfel încât să evaluaeze deprinderea competențelor de interes abordate în unitatea de învățare, să se poată concentra pe rezolvare, nu pe modul în care oferă răspunsul. Lecția de evaluare conține și o grilă de autoevaluare.
Varianta digitală interactivă este concepută într-o formă atractivă, în manieră modernă, fără dificultăți în aplicare și exploatare. Este similară variantei tipărite a manualului, prin respectarea conţinutului știinţific, ordinii temelor și stilului grafic.
RECENZII