Efectul Sherlock Holmes - Trei intrigi cinematografice

Efectul Sherlock Holmes - Trei intrigi cinematografice
Preț: 24,00 lei
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-973-50-4171-7
Editura:
Anul publicării: 2013
Pagini: 144
Format: 13x20
Categoria: Romane

DESCRIERE

„Această carte, continuare a celei intitulate Vezi? Despre privire în pictura impresionistă (Humanitas, 2007), îşi propune să abordeze arta filmică drept parte integrantă a istoriei artei, sau mai bine spus a unei «arte a privirii». Ea abordeaza trei pelicule-cult, a căror temă reală este văzul (cu toate capcanele sale). Este vorba despre Fereastra din spate (1954–1955), Femeia dispărută (1937–1938) de Alfred Hitchcock, precum şi despre Blow-Up al lui Michelangelo Antonioni (1966). Cele trei filme sunt analizate în lumina raportului dintre voyeurism, erotism şi delict. Hitchcock glosează pe marginea acestui raport invocând arta picturii, presărându-şi discursul cu aluzii adesea ironice la structurile mixte formate din cuvinte şi imagini (de pildă, la romanul poliţist ilustrat al lui Conan Doyle, avându-l ca erou pe Sherlock Holmes), precum şi cu trimiteri transparente la psihanaliza freudiană. Antonioni, în schimb, dându-i parcă replica, îşi construieşte filmul ca pe un discurs despre reprezentare şi o meditaţie asupra interpretării sale. El dezvăluie limitele ontologice ale imaginii ca atare, în adâncul căreia se află indefinitul şi indefinibilul, vagul, lipsa, vidul, nimicul.“ (Victor Ieronim Stoichiţă)

Victor Ieronim Stoichiţă

VICTOR IERONIM STOICHIŢĂ s-a născut la Bucureşti, la 13 iunie 1949. Studii universitare la Bucureşti, Roma (licenţă în istoria artei) şi Paris (doctorat de stat). A fost asistent la Catedra de istoria şi teoria artei a Academiei de Arte Frumoase din Bucureşti (1973-1981) şi la Institutul de Istorie a Artei al Universităţii din München (1984-1990).

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.018 sec