Despre Copiii Anxiosi Tristi si Nelinistiti

Despre Copiii Anxiosi Tristi si Nelinistiti
Preț: 29,00 lei
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978–606–8358–82-6
Anul publicării: 2013
Pagini: 196
Format: 13x20
Categoria: Psihologie

DESCRIERE

„Tema cărţii este aşa-numita «maturizare a simţurilor bazale». Această temă este examinată prin prisma psihologiei antroposofice a dezvoltării şi, pornind de aici, este apoi aprofundată în continuare, în aşa fel încât se conturează un fel de tipologie a trăsăturilor comportamentale caracteristice copilului, din care se pot trage anumite concluzii, pot fi relevate anumite consecinţe directe pentru practica educaţiei. Cu toate că în prezenta lucrare se vorbeşte şi despre aceste consecinţe, a fost departe de mine gândul de a scrie o carte de reţete pedagogice. Se va vedea că, dimpotrivă, pentru mine a fost important să îndemn părinţii să depună o muncă de cunoaştere şi de descoperire independentă şi să încurajez încrederea acestora în propria lor capacitate de a acţiona, chiar şi în situaţii mai dificile. Cele mai fericite momente ale meseriei mele de terapeut-pediatru şi de consilier în probleme de educaţie sunt acelea când pot să închei o şedinţă spunând părinţilor următoarele cuvinte: «Acum nu mai aveţi nevoie de mine.» Cea mai importantă misiune a consilierii în probleme de educaţie este aceea de a realiza împreună cu părinţii antropologia pedagogică.”

Henning Köhler



Cuvânt înainte 9
1. Probleme fundamentale ale unei practici educative spirituale 13
Ajutor venit din noapte 14
Răspunde îngerul? 18
Întrebările paznicului podului 23
Atunci când trupul este prea rece pentru suflet... 26
Cap rece şi inimă caldă 29
Ce este „educaţia morală”? 33
Procesul de percepţie ca proces creator cosmic 36
Imitaţia şi năzuinţa de a asimila binele 39
2. Pe urmele simţului vieţii 43
Observaţii preliminare 43
Despre „starea de tihnă primordială” 44
Observaţii pe marginea dificilei teme a „simţului vieţii” 48
Starea de veghe pozitivă, liniştită şi „principiul cosmic al bunătăţii” 51
Ritmuri de viaţă şi încredere în existenţă 54
Copilul neliniştit-nervos 57
Cultivarea simţului vieţii ca eliberare a respiraţiei 62
Educaţie şi autoeducaţie: toleranţa 65
3. Pe urmele simţului tactil 72
Pielea ca organ de simţ 72
Despre caracteristica percepţiei tactile 74
„A fi pătruns de sentimentul divinului” 77
Simţ tactil şi interes faţă de lume: diferenţă, rezonanţă, evidenţă 80
Antropologie şi practică a educaţiei 82
Ce înseamnă „a înţelege…”? 84
Relaţia iubitoare cu lumea 87
Apropiere şi vulnerabilitate 90
„Sinea trupească limitată în spaţiu” 93
Despre sosirea pe Pământ 95
Educaţie şi autoeducaţie: atenţia plină de grijă 99
Trauma latentă a copilului anxios 103
Simţuri trupeşti şi simţuri sociale – despre anxietăţile dobândite 107
Copilul anxios-timid: observaţii 111
Pregătiri pentru somn şi pentru începutul zilei 116
Educaţie şi autoeducaţie: „privirea pozitivă” 118
Copilul anxios-timid: alte observaţii 121
Sinteză: despre modul în care trebuie să ne purtăm cu copiii neliniştiţi şi cu copiii anxioşi 124
4. Pe urmele simţului mişcării şi simţului echilibrului 128
Observaţii preliminare 128
„Percepere a propriului element sufletesc liber” 130
„Sentimentul autonimităţii” 132
Compozitorul ascuns 135
Despre acordajul sufletesc fin 140
Formă a mişcării – formă sufletească 143
Empatie şi compasiune 144
Concluzii false – despre condiţii mai dificile de dezvoltare 146
Copilul trist-visător: despre caracteristicile tulburărilor latente ale simţului mişcării 150
Substratul: deficienţele imitaţiei în copilăria timpurie 154
Atins de înger: dorurile inconştiente ale copilului 156
Despre modul în care trebuie să ne purtăm cu copiii trişti-visători 158
Limbaj format – gest plin de sens 161
Educaţie şi autoeducaţie: puterea compasiunii 163
Simţul echilibrului 167
Eliberarea braţelor şi a mâinilor 171
Simţ al echilibrului şi putere de a emite judecăţi 174
Echilibru sufletesc şi simţ al dreptăţii 177
„Darul de preţ al mersului”: despre rolul conducător al simţului echilibrului 183
Echilibru sufletesc şi sentiment al propriei valori 186
Sinteză: linii călăuzitoare referitoare la copiii trişti-visători 190
Cuvânt de încheiere: pedagogie şi etică 191
Bibliografie 193

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.032 sec