Cum sa comunici in mod legal sau dreptul publicitatii

Preț: 44,00 lei
Disponibilitate: în stoc
Autor: Elena Grecu
Editura: Evrika Publishing
Anul publicării: 2016
Pagini: 464
Format: 13x20
DESCRIERE
Pentru a fi admisibilă, publicitatea comparativă nu trebuie să discrediteze sau să denigreze mărcile, denumirile comerciale, alte semne distinctive, bunuri, servicii, activităţi ori situaţia unui concurent.
In acest sens, Curtea de Apel Bucureşti a stabilit că nu se încadrează în practicile concurenţiale neloiale activitatea comerciantului „care nu a creat confuzii cu numele distinctiv al altui comerciant, nu a denigrat pe concurentul său, nu a răspândit afirmaţii mincinoase de natură să dăuneze bunului mers al activităţii concurentului, nu a destabilizat activitatea comerciantului rival prin coruperea personalului şi nu i-a acaparat clientela” (decizia civilă nr. 384/2002).
SANCŢIONAREA PUBLICITĂŢII COMPARATIVE INTERZISE
Raportându-ne la fiecare autoritate competentă în domeniul publicităţii comparative, vom putea distinge între diferitele sancţiuni care pot fi aplicate în cazul în care această formă de comunicare comercială încalcă prevederile legale.
Sancţiunile aplicate de către Ministerul Finanţelor Publice
Aşa cum am menţionat la începutul acestui capitol, Ministerul Finanţelor Publice poate fi sesizat de către comercianţi, astfel cum aceştia sunt definiţi la art. 3 lit. d) din Legea nr. 158/2008: „comerciant - persoană fizică sau juridică ce acţionează în scopuri care se încadrează în activitatea sa comercială, industrială, artizanală ori liberală şi orice persoană care acţionează în numele şi pe seama comerciantului”.
Această instituţie, odată sesizată, poate constata încălcările prevăzute la art. 4 şi art. 6 din Legea nr. 158/2008, privind publicitatea înşelătoare şi, respectiv, publicitatea comparativă.
Conform art. 9 din Legea nr. 158/2008, Ministerul Finanţelor Publice, prin reprezentanţii săi, va solicita comerciantului care îşi face publicitate să furnizeze toate dovezile necesare privind exactitatea afirmaţiilor, a indicaţiilor ori a prezentărilor din anunţul publicitar ce face obiectul sesizării.
In analiza acestor dovezi se vor lua în considerare interesele legitime ale acestor comercianţi, autorii comunicărilor comerciale, precum şi interesele comercianţilor prejudiciaţi.
In cazul în care se va constata de către Ministerul Finanţelor Publice o încălcare a normelor privind publicitatea comparativă, acesta va putea aplica o amendă contravenţională de la 3. 000 de lei la 30. 000 de lei.
In cazul în care această amendă contravenţională nu ar fi considerată suficientă, ţinându-se seama de toate interesele implicate, Ministerul Finanţelor Publice mai poate dispune următoarele măsuri complementare (art. 11 din Legea nr. 158/2008):
a) încetarea publicităţii comparative ilegale;
b) interzicerea publicităţii comparative care contravine normelor legale, în cazul în care nu a fost adusă la cunoştinţa publicului, însă acest lucru este iminent.
...
DIN CUPRINS:
CAPITOLUL 1
LEGISLAŢIA REFERITOARE LA PUBLICITATE ŞI AUTORITĂŢILE COMPETENTE
1. Reglementarea comunicărilor comerciale 8
1. 1. Legislaţia comunitară 9
1. 2. Legislaţia naţională 15
2. Autorităţile cu atribuţii în domeniul publicităţii 26
2. 1. Consiliul Naţional al Audiovizualului 26
2. 2. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor 28
2. 3. Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii 30
2. 4. Ministerul Finanţelor Publice 31
2. 5. Consiliul Concurenţei 31
2. 6. Interactive Advertising Bureau România 33
2. 7. Consiliul Român de Publicitate 36
CAPITOLUL 2
PUBLICITATEA ÎNŞELĂTOARE ŞI ETICA ÎN PUBLICITATE
1. Legislaţia aplicabilă şi autorităţile competente în domeniul publicităţii înşelătoare 45
1. 1. Legislaţie aplicabilă 45
1. 2. Autorităţi competente
RECENZII