Comportamentul consumatorului

Comportamentul consumatorului
Preț: 20,00 lei
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2013
Pagini: 136
Format: 14x20
Categoria: Management

DESCRIERE

Lucrarea reflectă atât interesul pentru corecta definire a conceptului de comportament al consumatorului, cât și preocuparea pentru continuarea eforturilor din literatura de specialitate privind importanța relației consum – nivel de trai – calitatea vieții. Cea mai mare parte a acestei cărți este dedicată identificării și atentei analize a factorilor care contribuie la modelarea comporta­mentului consumatorului, încheindu-se cu prezentarea procesului de cumpărare și a etapelor acestuia.


Cuprins
Cuvânt-înainte .......................................................................................... 7
Capitolul 1. Introducere în studiul comportamentului
consumatorului ................................................................... 9
1.1. Importanţa înţelegerii comportamentului consumatorului ........... 10
1.2. Definirea comportamentului consumatorului .............................. 15
Capitolul 2. Conţinutul, funcţiile şi tipologia consumului .................. 21
2.1. Definirea conceptului de consum ................................................ 22
2.2. Funcţiile consumului ................................................................... 23
2.3. Tipologia consumului .................................................................. 24
2.4. Relaţia nivel de trai-calitatea vieţii .............................................. 27
Capitolul 3. Clasificări ale factorilor de influenţă ai comportamentului
consumatorului ...................................................................... 29
3.1. Necesitatea studierii factorilor determinanţi
ai comportamentului consumatorului .......................................... 30
3.2. Clasificări ale variabilelor explicative ale comportamentului
consumatorului ............................................................................ 30
Factorii endogeni ai comportamentului consumatorului
Capitolul 4. Factorii psihologici (partea I): nevoile şi motivaţiile ...... 35
4.1. Precizări conceptuale. Relaţia nevoi-motivaţii ............................ 36
4.2. Caracteristici şi clasificări ale nevoilor umane ............................ 37
4.3. Teoria motivaţiei în cercetarea comportamentului
consumatorului ............................................................................ 40
Capitolul 5. Factorii psihologici (partea a II-a) ................................... 45
5.1. Senzaţiile ..................................................................................... 46
5.2. Atenţia ......................................................................................... 49
5.3. Percepţiile .................................................................................... 50
Capitolul 6. Factorii psihologici (partea a III-a).................................. 55
6.1. Imaginile ...................................................................................... 56
6.2. Atitudinile şi preferinţele ............................................................. 57
Comportamentul c 6 onsumatorului
Capitolul 7. Factorii psihologici (partea a IV-a) .................................. 63
7.1. Învăţarea ...................................................................................... 64
7.2. Personalitatea ............................................................................... 68
Capitolul 8. Factorii personali ............................................................... 73
8.1. Vârsta ........................................................................................... 74
8.2. Sexul ............................................................................................ 75
8.3. Ocupaţia ....................................................................................... 77
8.4. Stilul de viaţă ............................................................................... 79
Factorii exogeni ai comportamentului consumatorului
Capitolul 9. Factorii culturali ................................................................ 85
9.1. Cultura şi subcultura – precizări terminologice ........................... 86
9.2. Componentele culturii ................................................................. 87
Capitolul 10. Factorii sociodemografici ................................................ 91
10.1. Factorii demografici .................................................................. 92
10.2. Clasele sociale ........................................................................... 94
10.3. Grupurile de referinţă şi influenţele interpersonale ................... 99
Capitolul 11. Factorii economici ......................................................... 109
11.1. Venitul personal ....................................................................... 110
11.2. Preţurile bunurilor economice ................................................. 113
11.3. Alţi factori economici .............................................................. 117
Capitolul 12. Procesul de cumpărare ................................................. 119
12.1. Procesul de cumpărare şi etapele sale ...................................... 120
12.1.1. Conştientizarea unei probleme (apariţia unei nevoi) ... 121
12.1.2. Căutarea informaţiilor necesare soluţionării
problemei ..................................................................... 121
12.1.3. Evaluarea alternativelor ............................................... 123
12.1.4. Decizia de cumpărare ................................................... 124
12.1.5. Comportamentul post-cumpărare ................................. 124
12.2. Riscul în procesul de cumpărare .............................................. 126
Bibliografie selectivă ............................................................................ 129
Lista figurilor ........................................................................................ 135
Lista tabelelor ....................................................................................... 136

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.020 sec