Codarea si compresia informatiilor multimedia

Codarea si compresia informatiilor multimedia
Preț: 29,00 lei
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2007
Pagini: 264
Categoria: Calculatoare

DESCRIERE

Codarea si compresia informatiilor multimedia - ALBASTRA.

Lucrarea de fata este destinata cu precadere specialistilor implicati in dezvoltarea aplicatiilor din domeniul codarii si compresiei informatiilor multimedia. Lucrarea este structurata pe doua parti. in prima parte sunt prezentate tipurile de informatii multimedia cu specificul fiecareia. In cea de-a doua parte sunt trecute in revista metodele si algoritmii de compresie, precum si cele mai importante standarde de compresie a informatiilor multimedia

1.CONCEPTE DE BAZĂ

1.1. Tipuri de informaţii multimedia

1.2. Sisteme multimedia şi multisenzoriale

1.3. Caracteristici ale sistemelor multimedia

1.3.1. Controlul sistemelor multimedia

1.3.2. Integrarea informaţiilor

1.3.3. Interactivitatea aplicaţiilor multimedia

1.3.4. Reprezentarea digitală a informaţiilor multimedia



2. CULOAREA

2.1. Introducere

2.2. Câteva informaţii utile despre culoare

2.3. Amestecul aditiv al culorilor

2.4. Spaţii de culoare

2.4.1. Spaţiul de culoare RGB

2.4.2. Spaţiul de culoare CIE - XYZ

2.4.3. Spaţiul de culoare CMYK

2.4.4. Spaţiul de culoare HSV

2.4.5. Spaţii de culoare YUV şi YCbCr

2.4.6. Spaţii de culoare independente de dispozitiv

2.5. Managementul culorii



3. TEXTUL

3.1. Seturi de caractere

3.2. Standarde

3.2.1. Setul de caractere ASCII

3.2.2. Standardul ISO-646 şi ISO-8859

3.2.3. UNICODE şi ISO 10646

3.3. Fonturi

3.3.1. Accesarea fonturilor

3.3.2. Clasificarea şi alegerea fonturilor

3.3.3. Terminologia folosită pentru fonturi

3.4. Tehnologia fonturilor digitale

3.5. Fonturi Master Multiple



4. GRAFICA VECTORIALĂ

4.1. Coordonate şi vectori

4.2. Curbele Bezier

4.2.1. Desenarea curbelor Bezier

4.2.2. Trăsăturile şi umplerea

4.3. Transformări geometrice

4.3.1. Translaţia

4.3.2. Rotaţia

4.3.3. Înclinarea

4.3.4. Scalarea

4.3.5. Interpolarea spaţială

4.3.6. Operaţia de deformare (warping)

4.3.7. Operaţia de morphing

4.4. Grafica 3D

4.4.1. Modele 3D

4.4.2. Reprezantarea modelelor 3D



5. IMAGINE ŞI SUNET

5.1. Imagini statice

5.1.1. Rezoluţia

5.1.2. Adâncimea de culoare

5.1.3. Indexarea culorii

5.1.4. Formate de imagine

5.1.5. Reprezentarea hibridă a imaginilor şi graficii

5.2. Secvenţe video

5.2.1. Digitizarea secvenţelor video

5.2.2. Standarde pentru televiziunea analogică

5.2.3. Editarea şi post-producţia video digitală

5.2.4. Pregătirea secvenţelor video pentru livrarea ca material multimedia

5.2.5. Fluxuri de date video

5.3. Grafica în mişcare sau animaţia

5.3.1. Celuloidul digital (“digital cel”)

5.3.2. Cadrul cheie keyframe

5.3.3. Animaţia 3-D

5.4. Sunetul

5.4.1. Redarea şi sinteza sunetelor non-verbale

5.4.2. Digitizarea sunetului

5.4.3. Compresia

5.4.4. Formatele fişierelor

5.4.5. Audio Streaming

5.4.6. Reprezentarea simbolică: standardul MIDI



6. COMPRESIA DATELOR MULTIMEDIA

6.1. Introducere

6.2. Transformări de imagine

6.2.1. Transformata Fourier a imaginilor

6.2.2. Transformata Cosinus Discretă

6.2.3. Algoritmi de calcul rapid ai DCT

6.2.4. Transformări piramidale de imagine

6.2.5. Transformata Wavelet



7. METODE DE COMPRESIE

7.1. Introducere

7.2. Compresia imaginilor fără pierderi

7.2.1. Împărţirea mesajului în simboluri

7.2.2. Codarea diferenţială

7.2.3. Codarea Huffman

7.2.4. Codarea RLC („run length coding”)

7.2.5. Codare aritmetică

7.3. Compresia cu pierderi a imaginilor statice

7.3.1. Modelul corelaţiei spaţiale în imagistică

7.3.2. Codarea predictivă

7.3.3. Modulaţia Delta

7.3.4. Codarea pe blocuri de pixeli

7.3.5. Sistem de codare bazat pe transformata Cosinus discretă

7.3.6. Cuantizarea vectorială

7.4. Compresia imaginilor binare

7.4.1. Codarea RLC şi Huffman aplicată imaginilor binare

7.4.2. Eliminarea blocurilor de alb

7.4.3. Cuantizarea diferenţială cu predicţie

7.4.4. Codarea prin adresare relativă

7.4.5. Codarea READ



8. STANDARDE DE COMPRESIE MULTIMEDIA

8.1. Introducere

8.2. Standarde de compresie a imaginilor fără pierderi

8.2.1. Standarde de compresie pentru aplicaţii de fax

8.2.2. Standardul de compresie JBIG

8.2.3. Standardul de compresie JPEG fără pierderi

8.3. Standardul de compresie JPEG

8.3.1. Codarea bazată pe transformata cosinus discretă

8.3.2. Codorul şi decodorul JPEG

8.3.3. Prelucrarea imaginilor color

8.3.4. Întreţeserea planurilor de culoare

8.3.5. Proiectarea tabelelor de cuantizare

8.3.6. Algoritmul de codare

8.3.7. Modul de codare progresiv

8.3.8. Compresia JPEG ierarhică

8.4. Standardul de compresie JPEG2000

8.4.1. Codarea şi decodarea JPEG2000

8.4.2. Etapa de preprocesare

8.4.3. Etapa de prelucrare de bază

8.4.4. Etapa de generare a şirului codat

8.4.5. Îmbunătăţiri ale standardului JPEG2000

8.4.6. Comparaţie de performanţe între JPEG şi JPEG2000

8.5. Standardul de compresie MPEG 1,2

8.5.1. Modelul secvenţei de imagini

8.5.2. Standardul de compresie MPEG 1,2

8.5.3. Estimarea mişcării

8.6. Standardul de compresie MPEG 4

8.6.1. Arhitectura MPEG-4

8.6.2. Codarea video MPEG-4

8.6.3. Multiplexarea datelor de formă, mişcare şi textură

8.6.4. MPEG-4: Codarea hibridă sintetic-natural

8.7. Alte standarde MPEG: MPEG-7, MPEG-21

8.8. Standardul de compresie H.261

8.8.1. Formate video CCITT

8.8.2. Codorul şi decodorul H.261

8.8.3. Structura datelor video

8.9. Standardul de compresie H.263

8.10. DivX versus Xvid

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.031 sec