40 de modele pentru Olimpiada de Limba si Literatura Romana (Clasele 5-8 - Vol. VIII)

Preț: 30,00 lei
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2016

DESCRIERE

40 de modele pentru Olimpiada de Limba si Literatura Romana (Clasele 5-8 - Vol. VIII)

Cuvant inainte

Olimpiadele scolare reprezinta spatiul optim pentru valorizarea unor premise

favorabile innascute sau a unor capitaluri culturale sau de cunostinte dobandite,

pe care le au unii elevi, carora scoala moderna trebuie sa le ofere un program de

educatie rafinat, particularizat si diversificat.

ACest volum este destinat elevilor de gimnaziu capabili de performanta la

limba si literatura romana. Cele 40 de teste (cate zece pentru fiecare clasa)'au

fost gandite conform noii structuri a subiectelor pentru Olimpiada de limba si

literatura romana, oferind posibile contexte de eXersare a continuturilor si

competentelor specifice, prevazute de programa scolara in vigoare, derivate din

competentele generale 3 si 4, care vizeaza comunicarea scrisa (receptarea me-

sajului scris si producerea de mesaje scrise). Ele sunt modele de lucru care au

drept scop familiarizarea elevilor cu modalitatea organizarii concursului, cu

programa de concurs,'cu exigentele noii structuri a subiectelor, formularile

itemiilor fiind facute explicit, pentru a dirija invatarea.

 

Variantele din concurs vor raspunde nevoii de a elibera de clisee practicile

educative, nuantand si potentand formularile obisnuite de la evaluarile nationale,

oferind astfel olimpicului - elevul cu inclinatie nativa spre studiu, posesor al

unei culturi umaniste corespunzatoare varstei, care se foloseste de competitie

pentru a-si ascuti puterea de adaptare la situatii noi de viata - sansa de a-si va-

lorifica aptitudinile intelectuale si competentele dobandite.

 

Noua structurare a subiectului respecta Domeniile de continut prevazute de

programa actuaia: lectura, practica rationala si functionala a limbii, ele-

mente de constructie a comunicarii.

 

Primul subiect al probei, Lectura (Intelegerea textului si Scrierea despre

textul iictional/ nonflctional), va urmari o separare de analiza aspectului formal

al unui text, cu intentia de a patrunde forma>> interioara, nucleul sau ideatic. De

aceea, sarcinile de lucru au caracter aplicativ, maximizand astfel capacitatea

elevului de a gandi logic, de a analiza un text din perspective diverse, oferindu-i

acestuia posibilitatea exprimarii unor sentimente, emotii, atitudini etice fata de

textul indicat si a raportarii la diverse situatii de viata. O astfel de abordare a

textului da elevilor cu potential sansa sa se exprime original si creativ, intr-un-

context adecvat. Textele-suport au fost alese potrivit necesitatilor impuse de

notiunile cuprinse in programa si respecta urmatoarele criterii: valoric, formativ

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0687 sec