101 tehnici favorite ale terapiei prin joc

101 tehnici favorite ale terapiei prin joc
Preț: 55,00 lei
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2015
Pagini: 420
Format: 14x20
Categoria: Psihologie

DESCRIERE

101 tehnici favorite ale terapiei prin joc - Heidi Gerard Kaduson

ÎMPĂRTĂŞIREA SENTIMENTELOR PRIN INTERMEDIUL LUTULUI
Debra Atchison

Impărtăşirea sentimentelor este o componentă de bază a terapiei. însă împărtăşirea sentimentelor incomode este o sarcină dificilă pentru majoritatea dintre noi, adulţi sau copii.

Când li se cere să descrie sau să discute emoţii dificile, copiii sunt ajutaţi de concreteţea şi concentrarea pe care o poate oferi modelajul în lut.

Adică lutul poate fi o metaforă pentru sentimente şi, în acelaşi timp, serveşte drept element tangibil care este vizibil, modificabil şi sub controlul copilului.

Un copil poate privi lutul, se poate concentra pe el, putând evita astfel contactul vizual direct şi uneori intimidant cu terapeutul.

Lutul poate fi manipulat, strâns şi izbit, ceea ce va ajuta la reducerea anxietăţii pe măsură ce copilul lucrează pe un subiect de multe ori dificil. Dacă el alege să nu verbalizeze, lutul serveşte drept obiect asupra căruia sunt proiectate sentimentele.

ARGUMENT

Împărtăşirea sentimentelor prin intermediul lutului este o abordare directivă, utilă ca instrument de evaluare sau tratament.

In evaluare, pot fi folosite afirmaţii simple precum „Vorbeşte-mi despre sentimentul de fericire sau tristeţe pe care il ai acum.''

Printre alte îndrumări directive ce pot urma se numără: „Spune-mi când ai mai avut acei sentiment înainte? Cât timp l-ai avut? Cine te a făcut să ai acel sentiment? Arată-mi cât de mare (mic, puternic, slab etc.) era".

In tratament, reflecţiile pot fi afirmaţii precum: ''Hai să hotărâm în ce moduri poţi micşora acest sentiment neplăcut sau cum poţi spori acest sentiment plăcut; Dacă ai vorbi cu acest sentiment, ce lucruri i-ai putea spune?"

Atât in evaluare, cât si în tratament, emoţia este focalizată pe lut. Pe măsură ce tratamentul avansează, clientul poate începe sâ-şi ia mai mult în stăpânire sentimentele fi să înceapă să le personalizeze.

De pildă, reflecţiile pot fi afirmaţii precum: „Mai ţii minte când am lucrat cu lut si ţi-ai descris sentimentele folosind lutul? Spune-mi, fără să folosesti lutul, cum te simţi acum?" „Mai ţii minte că voiai să-i spui bucăţii de lut că o urai fiindcă te rănea? Fără să folosim lutul, spune-mi cum te-ai simţit când acea persoană te-a rănit. Spune-mi cum te simţi acum."

Evident, acest proces poate fi folosit cu copiii care au suferit un abuz. însă împărtăşirea sentimentelor prin intermediul lutului poate fi un instrument de evaluare şi tratament fi pentru adulţi.

Caracterul ludic al activităţii ajută la reducerea mecanismelor defensive, inclusiv a celor precum intelectualizarea fi raţionalizarea....


DIN CUPRINS:

Prefaţă

Secţiunea intâi. Tehnici narative

1. Tehnica pungii de gunoi
Heidi Gerard Kaduson

2. Scenariul unei emisiuni TV
Loretta Gallo-Lopez

3. Noul cămin al canarului Candie: O intervenţie biblioterapeutică pentru copiii din centrele de ocrotire, centrele de tratament şi adăposturi1
Jeanine Austin

4. Cavaleri şi balauri
Judith Hart

5. Poveşti din cabinet duse acasă
Mary Margaret Kelly

6. Supereu!
Emily Nickerson

7. Poveşti metaforice
Herbert Goetze

8. Ritualul de tranziţie al micuţei frunze
Jay Cerio

9. Citind pe „balansoarul din verandă''
Joan M. Doherty şi Roger D. Phillips


10. Metafora spontană
William Walter Jenkins

11. Tehnica narativă prin intermediul benzilordesenate
Mary Ann Drake şi David Drake

12. Exprimarea doliului prin tehnica narativă
Hilda R. Glazer şi Donna Marcum

Secţiunea a doua. Tehnici din artele expresive

13. Joc de rol cu plastilină Play-Doh
Nancy M. Schultz

14. Activitatea părinte-copil cu animale din lut
Caria Sharp

15. Măşti interioare-exterioare
Theresa A. Kruczek

16. Trusa din ghiozdan
Mary Anne Peabody

17. Raportul şcolar de-a-ndoaselea
Mary Anne Peabody

18. Desenând pentru copil
Deborah B. Vilas

19. Etichetele adezive ale sentimentelor
Liana Lowenstein

20. Harta sentimentelor trasată pe omul de turtă dulce
Athena A Drewes

21. Termometrul „sentimentelor“ şi „acţiunilor“ Tehnică de automonitorizare
James M. Briesmeister

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.026 sec