Restructurarea firmelor in conditii de criza

Preț: 19,90 lei
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2010
Pagini: 104

DESCRIERE

Lucrarea de faţă îşi propune să prezinte o metodologie pe baza căreia să se facă restructurarea firmelor, în scopul diminuării efectelor crizei şi al obţinerii de rezultate economice satisfăcătoare.
În acest sens, restructurarea firmelor este bine să fie făcută pe baza: principiilor, competenţelor şi priceperii de a crea valori; complementarităţii şi diversităţii activităţilor; existenţei unui portofoliu de activităţi; externalizării; filializării; globalizării; atomizării, nuclealizării şi descentralizării; dematerializării; transversalizării; terţializării şi socializării; coalizării; transferării creaţiei de valori la domiciliul executantului.
Structurată în cinci capitole, lucrarea se adresează atât managerilor care conduc procesul restructurării şi mai apoi al construcţiei reţelei de firme, cât şi cercetătorilor, cadrelor didactice şi studenţilor care se pregătesc în domeniul managementului.

CUPRINS
INTRODUCERE...........................................................................................VII
CAPITOLUL 1. PRINCIPIILE RESTRUCTURaRII FIRMELOR .................... 1
1.1. Principiul competentelor si al priceperii de a crea valori ........................... 1
1.2. Principiul complementaritaii si al diversitatii activitatilor ........................... 2
1.3. Principiul existentei unui portofoliu de activitati......................................... 3
1.4. Principiul externalizarii............................................................................... 6
1.5. Principiul filializarii ..................................................................................... 8
1.6. Principiul globalizarii .................................................................................. 8
1.7. Principiul atomizarii, nuclealizarii si descentralizarii.................................. 9
1.8. Principiul dematerializarii......................................................................... 10
1.9. Principiul transversalizarii........................................................................ 11
1.10. Principiul terializarii si al servicializarii.................................................. 11
1.11. Principiul coalizarii ................................................................................. 12
1.12. Principiul transferarii creatiei de valori la domiciliul executantului ........ 13
1.13. Orientarea restructurarii catre valorile firmei post-tayloriene ..................... 13
1.14. Valorile întreprinderilor post-tayloriene.................................................. 18
1.15. Gestiunea resurselor umane ................................................................. 18
1.16. Gestiunea cunostintelor si a competentelor .......................................... 20
CAPITOLUL 2. RESTRUCTURAREA FIRMELOR PRIN DELOCALIZARE
SI EXTERNALIZARE................................................................................... 23
2.1. Necesitatea delocalizarii.......................................................................... 23
2.2 Avantajele si dezavantajele delocalizarii.................................................. 23
2.3. Firma lider................................................................................................ 25
2.4. Practica delocalizarii prin internationalizare ............................................ 28
CAPITOLUL 3. FUNCTIONAREA FIRMEI DELOCALIZATE...................... 31
3.1. Comparatia între firma delocalizata si cea cu organizare interna ........... 31
3.2. Echipe autonome si centre de profit........................................................ 32
3.3. Centre de profit principale ....................................................................... 35
3.4. Cercetarea în firma delocalizata.............................................................. 38
3.5. Marketingul în firma delocalizata............................................................. 41
3.6. Productia în firma delocalizata ................................................................ 42
3.7. Functiunea de personal în firma delocalizata......................................... 43
3.8. Finantele firmei delocalizate.................................................................... 46
3.9. Relatiile cu clientii în firma delocalizata................................................... 48
3.10. Relatiile firmei delocalizate cu furnizorii ................................................ 49
CAPITOLUL 4. RECONSIDERAREA STRUCTURILOR ORGANIZATORICE
DIN FIRME. TIPURI ALE MODELELOR DE STRUCTURI ........................... 51
4.1. Consideratii generale............................................................................... 51
4.2. Modelul ierarhic piramidal........................................................................ 53
4.3. Modelul segmentarii strategice................................................................ 54
4.4. Modelul descentralizarii ........................................................................... 55
VI Restructurarea firmelor în conditii de criza
4.5. Modelul inovatiei continue ....................................................................... 56
4.6. Modelul evolutiv....................................................................................... 57
4.7. Organizarea structurala si echipele manageriale.................................... 58
4.8. Organizarea procesuala pentru structurile în retea................................. 65
CAPITOLUL 5. STRUCTURI ORGANIZATORICE BAZATE PE
CONCEPTUL DE INTELIGENTA ECONOMICA......................................... 73
5.1. Legitimitatea noilor structuri organizatorice............................................. 73
5.2. Structuri organizatorice în retea .............................................................. 73
5.3. Precautiunile tranzitiei catre structura în reea........................................ 74
5.4. Firma cu structura în retea ...................................................................... 75
5.5. Structuri organizatorice centrate pe client ............................................... 78
5.6. Valoarea asteptata de catre client întelegerea clientului......................... 82
5.7. Concurenta si Managementul Inteligentei Economice............................ 85
5.8. Firma cu structura centrata pe client ....................................................... 85
BIBLIOGRAFIE............................................................................................ 91
Data aparitiei: 19 Noi 2010
Nr pagini : 104

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0161 sec