Etica si responsabilitate sociala in marketing. Aspecte economice si juridice

Preț: 34,90 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2010
Pagini: 200
Categoria: Marketing

DESCRIERE

Comportamentul responsabil social este un concept mai complex, care include, pe lângă responsabilitatea etică, responsabilitatea economică, responsabilitatea juridică, responsabilitatea filantropică şi responsabilitatea ecologică.
Lucrarea „Etică şi responsabilitate socială în marketing. Aspecte economice şi juridice” este una dintre puţinele din domeniul responsabilităţii sociale corporatiste din România. Lucrarea tratează responsabilitatea socială corporatistă, combinând instrumente de analiză economice şi juridice. caracterul responsabilităţii sociale poate varia de la voluntariat, la obligaţie morală şi, evident, obligaţie legală. Analiza juridică vizează, cu precădere, actele normative care reglementează produsele conţinând organisme modificate genetic şi produsele ecologice. Această analiză a urmărit, de asemenea, gradul de armonizare a acestei legislaţii aparţinând dreptului mediului cu legislaţia comunitară.
Cuprins
Introducere... VII
Capitolul 1. Delimitari conceptuale privind etica si responsabilitatea sociala
în domeniul marketingului... 1
1. 1. Conceptele juridice si economice de societate comerciala si consumator... 1
1. 1. 1. Societatile comerciale... 1
1. 1. 2. Consumatorii... 9
1. 2. Conceptul de etica în marketing... 22
1. 2. 1. Etica si formele sale... 22
1. 2. 2. Etica în marketing... 28
1. 2. 3. Etica de marketing si comportamentul de piata al societatilor
comerciale ce utilizeaza instrumente de marketing... 34
1. 3. Conceptul de responsabilitatea sociala în domeniul marketingului... 51
1. 3. 1. Evolutia responsabilitatii sociale a societatilor comerciale... 51
1. 3. 2. Conceptul de responsabilitatea sociala... 53
1. 3. 3. Responsabilitatea sociala în domeniul marketingului... 61
1. 3. 4. Studii realizate în domeniul responsabilitatii sociale corporatiste
asupra consumatorilor si managerilor din municipiul Brasov... 67
1. 4. Reglementari juridice privind responsabilitatea sociala a societatilor
comerciale pe plan comunitar si national... 74
1. 4. 1. Originea si evolutia reglementarilor juridice privind etica si
responsabilitatea sociala... 74
1. 4. 2. Reglementari juridice comunitare privind responsabilitatea sociala
a societatilor comerciale... 76
1. 4. 3. Reglementari juridice privind responsabilitatea sociala a societatilor
comerciale în România... 78
Capitolul 2. Responsabilitatea sociala a societatilor comerciale.
Produsele ecologice... 80
2. 1. Protectia mediului natural – responsabilitate sociala a societatilor comerciale.
Contractul de atribuire a etichetei ecologice... 80
2. 2. Protectia consumatorului – responsabilitate sociala a societatilor comerciale.
Produsele ecologice alimentare si nealimentare. Comportamentul consumatorilor
privitor la produsele ecologice... 83
2. 2. 1. Produsele alimentare ecologice... 84
2. 2. 2. Produsele nealimentare ecologice... 91
2. 2. 3. Comportamentul consumatorilor de produse ecologice... 96
Capitolul 3. Încalcarea principiilor eticii si responsabilitatii sociale în domeniul
obtinerii si comercializarii produselor ce contin organisme modificate genetic... 104
3. 1. Produsele modificate genetic... 104
3. 2. Analiza juridica a armonizarii legislatiei din România cu legislatia
comunitara în domeniul organismelor modificate genetic... 109
3. 3. Studiu de caz la nivel global si comunitar privind activitatile legate de
organismele modificate genetic si implicatiile acestora pe planul eticii si
responsabilitatii sociale... 117
Etica si responsabilitate sociala în marketing. Aspecte economice VI si juridice
3. 4. Studiu de caz la nivel national privind activitatile legate de organismele
modificate genetic si implicatiile acestora pe planul eticii si responsabilitatii
sociale. Analiza economica si juridica în cazul porumbul modificat
genetic MON810... 118
3. 5. Studii realizate asupra consumatorilor din municipiul Brasov privind
produsele ce contin organisme modificate genetic si etichetarea
acestor produse... 118
Capitolul 4. Instrumente etice, economice si juridice utilizate de societatile
comerciale care desfasoara activitati de marketing responsabile social... 118
4. 1. Codul etic, instrument de implementare a activitatii responsabile social
a societatilor comerciale... 118
4. 1. 1. Definirea conceptului si necesitatea adoptarii codurilor etice... 118
4. 1. 2. Codul etic si regulamentul de ordine interioara. Aspecte economice
si juridice... 118
4. 1. 3. Elaborarea si implementarea codurilor etice... 118
4. 1. 4. Studii realizate asupra consumatorilor si managerilor din municipiul
Brasov privind codul etic, instrument de implementare a responsabilitatii
sociale corporatiste... 118
4. 2. Instrumente economico-fiscale utilizate în domeniul protectiei juridice
a mediului... 118
4. 3. Imaginea de marca a societatii comerciale responsabile social... 118
4. 4. Modalitati de afirmare a responsabilitatii sociale a societatilor comerciale
pe plan national si global... 118
4. 5. Standardul RSC ISO 26000... 118
4. 6. Propunere de lege pentru implementarea responsabilitatii sociale
societatilor comerciale mici si mijlocii... 118
Capitolul 5. Contributii personale, în plan economic si juridic, privind etica si
responsabilitatea sociala în domeniul marketingului... 118
5. 1. Contributii personale privind etica si responsabilitatea sociala
în domeniul marketingului... 118
5. 2. Propuneri privind etica si responsabilitatea sociala din perspectiva
marketingului si a dreptului... 118
Concluzii generale... 118
Lista figurilor... 118
Lista tabelelor... 118
Bibliografie... 118
Data aparitiei: 18 Noi 2010
Nr pagini: 200

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie

Titluri de același autor

Created in 0.0265 sec