Ceea ce conteaza cu adevarat

Preț: 64,00 lei
Disponibilitate: în stoc
Anul publicării: 2015
Pagini: 409

DESCRIERE

Fragmente din carte:

…în aprilie 2003, peste patru sute de foşti angajaţi ai Procter & Gamble s-au întors în Cincinnati, Ohio pentru cea mai mare reuniune a „foştilor angajaţi P&G”. Unii erau manageri executivi şi directori ai altor companii. Mulţi veneau din locuri îndepărtate din SUA şi unii erau din afara ţării.

Au petrecut două zile familiarizându-se unii cu alţii şi învăţând unul de la altul. Dincolo de cine şi recepţii, au fost organizate conferinţe cu diverşi vorbitori, mese rotunde şi sesiuni de grup.

De ce oamenii care plecaseră din Procter & Gamble, acum un an sau chiar acum treizeci de ani, s-ar obosi să zboare la Cincinnati pentru o reuniune?

Când i-am întrebat, cam toţi au spus acelaşi lucru. Credeau că o parte importantă din ceea ce reprezintă ei azi — standardele lor, valorile, cunoştinţele şi capacităţile lor — s-a dezvoltat în timpul petrecut în companie.

Incă mai cred în scopul şi valorile acesteia. Şi continuă să fie mândri de asocierea lor cu P&G şi de standardele înalte pe care le-au deprins cât timp au fost angajaţi acolo.

Acest simţ unic de comunitate este avantajul competitiv cel mai puţin tangibil şi totuşi cel mai distinct şi greu de egalat al P&G.

Este esenţial ca generaţiile viitoare de angajaţi să fie conştiente de comunitatea care există în compania lor şi să înţeleagă de ce există, de ce contează şi ce anume o poate ameninţa.

De asemenea, trebuie să ştie cum să-şi crească, să-şi întărească şi să-şi influenţeze comunitatea în beneficiul companiei, al brandurilor şi în final în beneficiul propriu.

Ce este comunitatea?

Robert Putnam, în cartea sa Bowling Alone, scrie despre nenumăratele beneficii de a fi o comunitate.

• Comunitatea permite oamenilor să rezolve problemele colective mult mai uşor.

• Când oamenii au încredere şi sunt demni de încredere şi când au parte de interacţiuni repetate cu colegii lor, afacerile de zi cu zi şi tranzacţiile sociale sunt mai puţin costisitoare.

• Oamenii cu legături active şi de încredere cu alţii... devin mai toleranţi, mai puţin cinici şi mai empatici faţă de ceilalţi.

Să ne înţelegem. Nu vorbesc despre nişte concepte teoretice, abstracte. Am observat şi am experimentat beneficiile practice ale comunităţii la fiecare nivel din organizaţia P&G, în fiecare funcţie şi în fiecare parte a lumii P&G. Şi am fost martor la aceleaşi beneficii şi în alte părţi, în mod particular la Universitatea Yale.

Mark Ketchum, fost preşedinte al diviziei P&G pentru produse destinate copiilor şi familiei, vorbeşte elocvent despre beneficiile comunităţii. Când colegii au contribuit cu ce aveau ei mai bun...

CUPRINS:

PREFAŢĂ
INTRODUCERE: Primii mei ani în afaceri

PARTEA ÎNTÂI
Bazele succesului


1. Crearea brandurilor lider şi menţinerea acestora tinere
2. Lăsaţi consumatorul să decidă
3. Urmărind marea victorie

PARTEA A DOUA
Rămânând în frunte


4. Recompensele faptelor bune
5. Puterea comunităţii

PARTEA A TREIA
Cum ne trăim viaţa


6. Un simţ entuziast al proprietăţii
7. Beneficiile diversităţii şi provocarea realizării acesteia
8. Un model personal de viaţă
9. O afacere de familie

CONCLUZIE: Valori statornice într-o epocă a inovaţiei

ANEXA 1: Biografiile principalilor lideri
ANEXA 2: Redesenarea structurii organizaţionale pentru a-ţi atinge scopul afacerii

Surse şi bibliografie selectivă
Mulţumiri
Index

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0199 sec